همکاری معاونت اجتماعی قوه قضائیه با فدراسیون فوتبال
همکاری معاونت اجتماعی قوه قضائیه با فدراسیون فوتبال
سکان نیوز/دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه با اشاره به اینکه اهمیت فوتبال بر کسی پوشیده نیست، گفت: فوتبال به‌عنوان یک ورزش محبوب و پرمخاطب می‌تواند در صورت مدیریت مدبرانه باعث ارتقای سرمایه اجتماعی شود.

سکان نیوز/مهدی افتخاری، دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضائیه، در نشست با دبیرکل و مدیران فدراسیون فوتبال بر لزوم همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و فدراسیون فوتبال در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تأثیر بالای این همکاری تأکید کرد.
در این نشست که امروز چهارشنبه با حضور مدیران حقوقی، قضایی، رسانه‌ای و فرهنگی فدراسیون فوتبال برگزار شد اعضای حاضر به ریشه‌های شکل‌گیری برخی از آسیب‌ها در فوتبال و نقش آن در جامعه اشاره کردند و کنترل این آسیب‌ها را نیازمند همکاری و برنامه‌ریزی دوجانبه دانستند.
محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز در همین رابطه بر لزوم همکاری مداوم و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک تأکید کرد.
افتخاری با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در جامعه و ورزش کشور گفت: مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال، مدیران فدراسیون، فوتبالیست‌ها و مدیران و خبرنگاران ورزشی با ارتقای دانش حقوقی و دانش جامعه شناسی خبر می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشگیری از آسیب‌ها چه در حوزه فوتبال و چه در کلیت جامعه داشته باشند.
وی اعلام آمادگی کرد درصورت نیاز، معاونت اجتماعی قوه قضائیه می‌تواند دوره‌های کارگاهی دراین حوزه برگزار کند و با ارتباط مداوم با رسانه‌های ورزشی با این رسانه‌ها و مدیران روابط عمومی همکاری داشته باشد.
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی با اشاره به اینکه اهمیت فوتبال بر کسی پوشیده نیست و دیدیم که مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت، اظهار کرد: فوتبال به‌عنوان یک ورزش محبوب و پرمخاطب می‌تواند در صورت مدیریت مدبرانه باعث ارتقای سرمایه اجتماعی شود.
وی ضمن اشاره به بند ۵ ماده ۲ و بند ۱ ماده ۵ اساسنامه فدراسیون فوتبال افزود: همکاری در تحقق اهداف عام‌المنفعه در جامعه و پیشبرد اهداف بشردوستانه و همچنین مبارزه با خشونت از مواد مهم این اساسنامه است.
دبیر کل فدراسیون فوتبال نیز ضمن تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در ایجاد فضای پاک در جامعه، برای برنامه‌ریزی و آموزش در این حوزه اعلام آمادگی کرد و این موضوع را از ضرورت‌ها و اهداف مهم همکاری دوطرفه دانست.
وی به اهمیت و نقش بی‌بدیل فضای مجازی و اخباری که در این فضا منتشر می‌شود اشاره کرد و از کاربران و علاقمندان خواست هیچ خبری را در این حوزه بدون تحقیق نپذیرند.
نبی گفت: در حوزه فرهنگ کارها و گفتارهای غیرمستقیم بیشتر مؤثر است و در این امر باید از ظرفیت چهره‌های ارزشی و محبوب در ورزش کمک بگیریم.
نبی موفقیت نسبی فوتبال در مقایسه با رشته‌های دیگر را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به تأثیر فوتبال از جنبه‌های مختلف در جامعه، ابراز امیدواری کرد با همکاری مداوم با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می‌توانیم در ارتقای سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌ها در فوتبال و نهایتا در جامعه، برنامه‌های مؤثری را اجرا کنیم.
در ابتدای این نشست مدیران و کارشناسان دو طرف در خصوص ریشه‌های شکل‌گیری آسیب‌ها و زمینه‌های همکاری، نظرات خود را بیان کردند و با تصمیم اعضای حاضر مقرر شد علاوه بر ایجاد زمینه انعقاد تفاهمنامه همکاری، نشست‌های تخصصی و موضوعی برگزار شود.