هشدار کریمی فیروزجایی در مورد تبعات نگران‌کننده بی‌برنامگی دولت در عرصه مهار قیمت‌ها
هشدار کریمی فیروزجایی در مورد تبعات نگران‌کننده بی‌برنامگی دولت در عرصه مهار قیمت‌ها
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس با هشدار در مورد تبعات نگران‌کننده بی‌برنامگی دولت در عرصه مهار قیمت‌ها تصریح کرد: در صورت تداوم افزایش قیمت‌ها و عدم اقدام قانونی دولت، مجلس به قانونی و نظارتی خود بدون فوت وقت عمل خواهد کرد.

به گزارش سکان نیوز، علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به افزایش روزافزون قیمت کالا و خدمات گفت: بالا رفتن روزانه و غیر منطقی قیمت‌ها در بازار بیانگر این است که متأسفانه دولت هیچ برنامه کنترلی و نظارتی در این زمینه ندارد.

وی افزود: افزایش قیمت‌ها در بازار مواد غذایی، لوازم خانگی، قطعات الکترونیکی، مسکن، خودرو، سکه و ارز با هیچ متغیر و شاخص اقتصادی همخوانی ندارد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم با تاکید بر لزوم اقدام فوری دولت در کنترل قیمت‌ها یادآور شد: بی‌برنامگی دولت در مهار قیمت‌ها در حالیست که ابزارهای کافی و عملیاتی نظیر بانک مرکزی، وزارتخانه‌های اقتصادی و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز در اختیار رئیس‌جمهور قرار دارد.

نماینده مردم بابل تورم فزاینده و غیر قابل کنترل را نتیجه اجرای سیاست‌های نادرست و تصمیمات غیر کارشناسی تیم ناکارآمد اقتصادی دولت دانست و افزود: افزایش 7 برابری قیمت سکه و 6 برابری دلار در دولت تدبیر و امید جای تعجب و تأسف دارد.

وی با هشدار در مورد تبعات نگران‌کننده بی‌برنامگی دولت در عرصه مهار قیمت‌ها تصریح کرد: در صورت تداوم افزایش قیمت‌ها و عدم اقدام قانونی دولت، مجلس به وظیفه قانونی و نظارتی خود بدون فوت وقت عمل خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ضرورت اجرای تدابیر کنترلی از سوی بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی و دارایی، صمت و کشاورزی را در این باره یادآور شد و افزود: نمایندگان مجلس با محوریت کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه با آگاهی از ابعاد کامل افزایش بلاوجه قیمت کالاها و خدمات مورد نیاز مردم بزودی تصمیمات چاره‌ساز را عملیاتی می‌کنند.

کریمی فیروزجایی هماهنگی کامل دستگاه قضایی، دولت و مجلس را در عرصه اقتصادی ضروری دانست و افزود: مهمترین اجزای کار اقتصادی در دست دولت است که متاسفانه عملکرد تیم اقتصادی آن مطلوب و رضایت‌بخش نیست.

وی گفت: متأسفانه در سال جهش تولید به‌جای توجه به مولفه‌های اثربخش تولیدکالا و رفع تنگناهای اقتصادی با جهش غیر منطقی قیمت‌ها مواجه هستیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: مهار قیمت‌ها در بازار مطالبه جدی مردم از مسئولان است و باید گام‌های عملی در این ارتباط برداشته شود.