هشدار هواشناسی مازندران/بارش شدید باران در محورهای هراز و سوادکوه
هشدار هواشناسی مازندران/بارش شدید باران در محورهای هراز و سوادکوه
سکان نیوز؛ مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت:در ارتفاعات مرکزی بخصوص در مناطق کوهستانی هراز و سوادکوه بارش باران شدت بیشتری دارد.

به گزارش سکان نیوز، بسطامی با بیان اینکه هوای استان امروز و فردا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بارشی است، اما در ارتفاعات مرکزی بخصوص در مناطق کوهستانی هراز و سوادکوه بارش باران شدت بیشتری دارد،گفت:بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب درمسیر‌های کوهستانی و دره‌ها پیامد‌های این سامانه بارشی است.
او افزود:ضمن بارندگی در ارتفاعات مازندران، در البرز جنوبی نیز بارش شدت بیشتری خواهد د اشت.

بسطامی مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، گفت: دامداران و ساکنان بومی دام‌های خود را به دور از ارتفاعات، حاشیه رودخانه، دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.
او افزود: شهروندان در این مدت با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و آمد وشد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری کنند.
مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: با توجه به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و ایجاد روان آب‌های سطحی، از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها خودداری شود.

او افزود: در این مدت دریا نسبتاَ مواج است و برای انجام فعالیت‌های دریایی توصیه نمی‌شود.

بسطامی به دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امدادو تجات و خدمات رسانی همچون گذشته راداشته باشند.