هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ در تعطیلات پیش‌رو به شمال سفر نکنید
هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ در تعطیلات پیش‌رو به شمال سفر نکنید
سکان نیوز؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم درخواست کرد تا در تعطیلات پیش رو با توجه به وضعیت قرمز کرونا در مازندران به این استان سفر نکنند.

به گزارش سکان نیوز، نیمه دوم تیر ماه امسال بود که آژیر قرمز کرونایی در استان مازندران به صدا درآمد و طی این مدت همچنان این وضعیت تداوم دارد.

استان مازندران که باتوجه به سفرها و همچنین همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا برای دومین بار به این وضعیت دچار شد اما پیک دوم بیماری شرایط متفاوت‌تر و سخت‌تری را مازندرانی‌ها تجربه کردند و همچنان ادامه دارد.

البته طی دو هفته گذشته روند کاهشی بیماری تداوم داشته به طوری‌که تعداد بیماران بستری چهار رقمی بود و الان سه رقمی شد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد 106 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد 146 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون 715 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 195 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

موسوی اضافه کرد: مردم الزاما پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم محرم رعایت کنند تا شاهد افزایش بیماری نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسافرت نقش مهمی در انتقال ویروس دارد، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا در تعطیلات پیش رو با توجه به وضعیت قرمز کرونا در مازندران به این استان سفر نکنند.

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد 32 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد 31 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: مجموع بیماران کرونایی بستری در بابل به 228 نفر رسید که از این تعداد 53 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.