میریک امامی؛ تقاطع ولیعصر(عج) یک تجربه موفق عمرانی در قم
میریک امامی؛ تقاطع ولیعصر(عج) یک تجربه موفق عمرانی در قم
سکان نیوز؛ سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، تقاطع ولیعصر(عج) را یک تجربه موفق تخصصی و فنی برای شهرداری قم دانست.

سید ابوالفضل میریک امامی آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اقدام سازمان توسعه و عمران شهرداری را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: تونل جمهوری در ادامه بلوار جمهوری از میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام به طول ۱۲۰۰ متر در دست اجراست که از این میزان ۷۰۰ متر تونل و ۲۷۰ متر از مسیر در حال انجام است.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه تقاطع سه سطحه میدان حضرت ولی‌عصر(عج) یکی دیگر از پروژه‌ها بوده که مراحل پایانی را می‌گذراند و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: ایمن‌سازی بلوار امام علی(ع) در حال انجام است و در بازدید انجام‌شده به‌صورت ۱۰۰ درصدی به اتمام رسید.

میریک امامی تصریح کرد: پروژه تقاطع سه سطحه ولی‌عصر(عج) از آن پروژه‌های بسیار سخت و طاقت فرساست و با توجه به تلاقی آن با ایستگاه مترو، سبب شده یکی از پروژه‌های تخصصی و فنی را در سطح شهر داشته باشیم که خوشبختانه یکی از پروژه‌های موفق شهری در سال‌های گذشته بوده است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه رو به اتمام بوده و در مجموع با اعتباری بالغ‌بر ۸۸ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی شد، یادآور شد: در روند عملیاتی شدن پروژه‌ها یک سری مزاحمت‌هایی برای ساکنین و کسبه به وجود می‌آید و در تلاشیم حلاوت پروژه‌ها را در اسرع وقت و کوتاه‌ترین زمان به شهروندان بچشانیم.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ابراز کرد: تعاملات خوبی در بخش‌ها و به‌ویژه با شهرداری کهک و قنوات داریم و تفاهم‌نامه‌ای در تولید آسفالت در شهر قنوات توسط سازمان عمران و توسعه منعقدشده است.

میریک امامی با اشاره به آخرین وضعیت تقاطع جعفریه، خاطرنشان کرد: درصدد اجرای پروژه زیرگذر جعفریه هستیم که اخیراً انحراف ترافیکی در این مسیر ایجاد شده و زحماتی برای شهروندان به وجود آورده و در اولین فرصت تکمیل می‌شود.

وی در خصوص نصب سرعت‌گیرها نیز گفت: نصب سرعت‌گیرها از طریق مردم تقاضا می‌شود و توسط هیئت و شورای ترافیک، مطالعات کارشناسی بر احصای نقاط حادثه‌خیز انجام‌شده و در شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس عملیاتی می‌شود.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار داشت: آسفالت سرعت‌گیرها توسط سازمان توسعه و عمران تأمین و مجری اجرای آن نیز شهرداران در مناطق هستند که با مصوبه شورا ترافیک اجرایی می‌شود.

میریک امامی عنوان کرد: کلیه پروژه‌ها در سطح شهر توسط سازمان توسعه عمران و مدیران شهری از عوارض مستقیم شهروندان و پرداخت به‌موقع و به هنگام آن تحقق می‌گیرد و ما نیز در تلاش هستیم پروژه‌ها با سرعت و کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان مناسب به بهره‌برداری برسد، در اینجا همراهی شهروندان در تملک یکی از راهبردهای مهم اجرای پروژه‌هاست و چندین پروژه بزرگ با همین تعامل شهروندان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.