میرسلیم: دشمنان با فضای مجازی در حال اقدامات ضد جمهوری اسلامی هستند
میرسلیم: دشمنان با فضای مجازی در حال اقدامات ضد جمهوری اسلامی هستند
سکان نیوز، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک زمان تضعیف روحیه ملت ایران با ویدئو‌ها بود، یک زمان با ماهواره و امروز نیز دشمنان با فضای مجازی در حال اقدامات ضد جمهوری اسلامی هستند ولی پویا بودن نظام موجب شده تا ما به ریشه‌یابی مشکلات و مرتفع کردن آنها بپردازیم.

به گزارش سکان نیوز، مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در نشست خبری که صبح امروز(سه‌شنبه، 15 بهمن) با موضوع گام دوم انقلاب برگزار  شد، در سخنانی ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به دست آمدن استقلال و خارج شدن از یوغ استعمار آمریکا، پیروزی بی‌نظیری بود که با انقلاب اسلامی محقق شد و این انقلاب تنها موجب خوشحالی مردم ایران نشد و در میان مردم اقصی نقاط جهان نیز موجی از امیدواری به آینده ایجاد کرد.

وی افزود: در سال‌های اول انقلاب و در صحن مجلس خبرگان به شکل فاش، عده‌ای با اصل ولایت‌فقیه مخالفت کردند و پس از تصویب این اصل در قانون اساسی، افرادی که با این اصل مخالف بودند، نه به شکل واضح، بلکه به شکل منافقانه اقدام به ضدیت با این نظام و اصل ولایت‌فقیه کردند.

 

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: از بعد از پیروزی انقلاب و نگارش قانون اساسی، چه دشمنان و چه دست‌نشانده‌های داخلی آنها از پا ننشستند و برای ما مشکلات متعددی ایجاد کردند که می‌توانست هر نظامی را ساقط کند، از جمله عملیات‌های تروریستی علیه مسئولان عالی‌رتبه نظام که در تاریخ دنیا بی‌نظیر بود، اما نظام ما با قدرت از این بحران‌ها سربلند خارج شد.

میرسلیم خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که اگر به قانون اساسی آن نگاه کنید، می‌فهمید که قوانین آن نه تنها به نفع مردم ایران است، بلکه به نفع سایر ملت‌ها در دنیا است، ما به لحاظ سیاسی دستاوردهای مهمی در این چهار دهه داشتیم که یکی از آنها تثبیت نظام به لحاظ ساختاری است؛ برای تجسم این واقعیت می‌توان به آمار درصد حضور مردم در انتخابات مجلس اشاره کرد که به شکل میانگین 63 درصد است، بنابراین مردم پای این نظام ایستاده‌اند. از نظر عینی نیز ما هر سال شاهد حضور پرشورتر مردم در راهپیمایی 22 بهمن هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشییع میلیونی پیکر سردار سلیمانی، تأکید کرد: برخی حماقت‌های دشمن از جمله به شهادت رساندن سردار سلیمانی اقتدار نظام را بیشتر نشان می‌دهد و ما شاهد بودیم که بعد از شهادت حاج قاسم چه حضور باشکوهی از سوی مردم در صحنه ایجاد شد.

میرسلیم افزود: آنها که دنبال همه‌پرسی بودند، باید با دیدن چنین تشییع جنازه‌ای، آن هم برای سردار رشید انقلاب اسلامی بفهمند که این تشییع خود یک همه‌پرسی بود و مردم نشان دادند که پای ارکان نظام و اصول انقلاب ایستاده‌اند و خون سردار سلیمانی اقتدار مردم مظلوم ایران را نشان داد.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: در مذاکراتی که تحت عنوان مذاکرات هسته‌ای شکل گرفت، در ذهن آنهایی که در میز مذاکره با ما نشستند، تنها متوقف کردن برنامه هسته‌ای نبود، بلکه دشمنان ما می‌خواستند با این مذاکرات مقدمه متوقف کردن تمامی اقداماتی که موجب اقتدار ایران می‌شود را کلید بزنند، به همین خاطر بود که در مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام، سخن از مذاکرات در حوزه‌های دیگر از جمله موشکی مطرح می‌کردند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت انقلاب ما این بوده که قدرت خودپالایی و برخورد با ریشه‌های ضعف و کوشش بر کاهش ضعف‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را داشته است و جمهوری اسلامی توانسته با شناخت ضعف‌های خود در تلاش برای مرتفع کردن این ضعف‌ها حرکت کند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، ده‌ها مؤسسه و اندیشکده تحت عنوان ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی ایجاد شد تا دشمنان ما در غرب و شرق بفهمند که چه عواملی موجب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، زیرا هیچ کس باور نداشت که انقلاب اسلامی بدون حمایت هیچ یک از قدرت‌های جهانی به پیروزی برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: خروجی اندیشیده‌های ایران‌شناسیِ خارجی این شد که هر روز توطئه‌ای برای تضعیف انقلاب اسلامی و تحت فشار قرار دادن مردم ایران ایجاد شده است، یک زمان تضعیف روحیه ملت ایران با ویدئو‌ها بود، یک زمان با ماهواره و امروز نیز دشمنان با فضای مجازی در حال اقدامات ضد جمهوری اسلامی هستند ولی پویا بودن نظام و انقلاب موجب شده تا ما به ریشه‌یابی مشکلات و مرتفع کردن آنها بپردازیم.

میرسلیم  ادامه داد: با این پویندگی که در انقلاب و مردم ما وجود دارد، باید در گام دوم انقلاب هر چه سریع‌تر و بهتر ریشه ضعف‌ها شناسایی و مرتفع شود تا حرکت رو به جلوی ملت ایران با قدرت هرچه بیشتر ادامه پیدا کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره راهکار مقابله با گروه هایی در داخل کشور که برای تصعیف نظام تلاش می‌کنند، تصریح کرد: قانون اساسی باید اصل و مبنا باشد، زیرا بی‌اعتنایی و تضعیف قانون اساسی محکوم است البته این گروه ها صریح وارد صحنه نمی شوند، ولی مردم آنها را کنار می زنند. با این حال باید اقدامات آنها افشا شود.

وی ادامه داد: آنها مطرح می‌کنند برای نجات از تحریم‌ها باید به سمت مذاکره برویم، اما مذاکره با چه کسی؟ با دشمن که در برجام ما را سر دواند و فعالیت هسته ای ما را کاهش داد و به تعهدات خود عمل نکرد. مذاکره با آنها به معنای تسلیم است. دست نشانده های آمریکا در کشور ایجاد یاس می کنند در حالیکه در کشور نیروی انسانی به اندازه کافی برای حل مشکلات وجود دارد.

میرسلیم تصریح کرد: ریشه اصلی مشکلات کشور، سیاست‌های اشتباه است نه تحریم ها. اگر خودکفایی داشته باشیم، تحریم‌ها اثرگذار نیست. رهبری از 18 سال پیش با نامگذاری اقتصادی بر سال‌ها، بر حل مشکلات اقتصادی تاکید دارند، اما عده‌ای از مذاکره برای حل مشکلات حرف می‌زنند. این ها باید خجالت بکشند. مذاکره دریوزگی سیاسی است. ما نباید توان داخلی خود را از یاد ببریم. باید قدر جوانان خود را بدانیم. ما دنبال انزوا نیستیم، اما باید بر توان داخلی خود اتکا کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین  درباره عملکرد شورای نگهبان درباره نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات، تصریح کرد: کار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها ساده نیست. کار شورای نگهبان قضایی نیست بلکه این شورا  براساس استعلام‌هایی که بدستش می‌‌رسد، صلاحیت افراد را بررسی می‌کند و  به علت مهلت محدود برای بررسی صلاحیت‌ها نمی‌توان شورای نگهبان را  معطل بررسی دستگاه قضایی کرد. اگر بعد انتخابات دستگاه قضایی حکم محکومیت داد، می‌توان با آن نماینده برخورد کرد.

وی افزود: با همه این اوصاف  معتقدم که با اصلاح قانون انتخابات می‌توان به عملکرد شورای نگهبان کمک کرد، ولی متاسفانه در این سالها دولت و مجلس قانون را اصلاح نکرده و حالا به شورای نگهبان فشار می آورند، البته نمی‌توان مدعی بود که کار شورای نگهبان صددرصد بدون نقص است.

  • نویسنده : صادقی