موردی از ابتلای دانشجویان ایرانی به ویروس کرونا مشاهده نشده است
موردی از ابتلای دانشجویان ایرانی به ویروس کرونا مشاهده نشده است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پایش آنلاین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: موردی از ابتلای دانشجویان ایرانی به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

 

به گزارش سکان نیوز، سعید نمکی امروز در هفتمین روز دهه فجر در مراسم افتتاح دانشکده‌های پیراپزشکی و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از کرونا ویروس جدید در 36 مبادی ورودی زمینی، دریایی و هوایی کشور به‌طور مستمر ادامه دارد و 57 نفر از دانشجویان ایرانی که در ووهان گرفتار شده بودند را با پرواز اختصاصی به کشور آوردیم و در قرنطینه از آنها پذیرایی می‌کنیم و تحت نظر هستند و در بین آنها تاکنون موردی از ابتلا به کرونا ویروس جدید مشاهده و گزارش نشده است.

وی افزود: پس از اطلاع از شیوع ویروس کرونای جدید در چین بلافاصله تیم‌های بهداشتی را در مبادی ورودی کشور مستقر کردیم و خوشبختانه با دقت و وسواس فراوان وضعیت را تحت نظر داریم و با اعلام شرایط اضطرار از سوی سازمان جهانی بهداشت، پروازهای ایران به چین را با همکاری وزرای ذی‌ربط و در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور متوقف کردیم.

وزیر بهداشت گفت: با نظارت بی‌وقفه توانستیم موارد مشکوک که از چین به کشور وارد شده بودند را در چند استان، تحت نظر گرفته و بستری کنیم و پاسخ آزمایش آخرین مورد مشکوک نیز منفی بود.

نمکی با اشاره به اینکه در پویش 2050 یعنی در 20 هفته مانده به هفته سلامت، 50 پروژه را در هر هفته و در مجموع 1000 پروژه را افتتاح می‌کنیم گفت: این پویش از هفته‌های قبل شروع شده و برخی از پروژه‌های افتتاحی نیز مرتبط با ایام الله دهه فجر است که در مازندران با همکاری همکاران و استاندار مازندران چند پروژه را در استان افتتاح می‌کنیم.

بهره‌برداری از پروژه‌های جدید بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل، افتتاح طرح توسعه بیمارستان رازی قائم‌شهر، مرکز آزمون الکترونیکی علوم پزشکی مازندران و بازدید از چند پروژه بهداشتی و درمانی استان از برنامه‌های امروز وزیر بهداشت در استان است.

  • نویسنده : صادقی