مهدوی نیا؛ استفاده از ظرفیت بسیج برای پایش مصرف انرژی ادارات کرمان
مهدوی نیا؛ استفاده از ظرفیت بسیج برای پایش مصرف انرژی ادارات کرمان
سکان نیوز؛ سرپرست شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، مشارکت مردم و صاحبان صنایع استان را لازمه عبور موفق از پیک بار زمستان بیان کرد و گفت: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز در روزهای سرد زمستان گاز کمتری به نیروگاه ها میرسد و این منجر به کاهش تولید برق میشود.

به گزارش سکان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ، عبدالوحید مهدوی نیا در نشست هماهنگی مدیریت مصرف پیک بار زمستان در جمع فرماندهان و مسئولین بسیج ادارات استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزارشد، با گرامی داشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی بهترین الگو برای کارگزاران نظام جهت خدمت به مردم است .
وی با اشاره به اینکه امروزه وجود برق در زندگی مردم به یک ضرورت تبدیل‌شده ، افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی ،مصرف درست انرژی برق باید به یک فرهنگ بین مردم تبدیل شود.
وی با بیان اینکه میزان پرداخت یارانه انرژی کشور در یکسال ۷۰میلیارد دلار میباشد گفت: کشور ایران رتبه اول پرداخت یارانه دردنیا را داشته است وقطعا نیازبه اصلاح الگوی مصرف در کشور میباشد.
مهدوی نیا تغییر نگرش و رفتار را لازمه اصلاح الگوی مصرف دانست و بر تشکیل کارگروه فرهنگ سازی مدیریت مصرف با استفاده از ظرفیت و امکانات بسیج تاکید کرد.
سرپرست شرکت توزیع نیروی برق شمال استان با اشاره به برودت هوا و افزایش مصرف گاز در روزهای سرد زمستان گاز کمتری به نیروگاه ها میرسد و این منجر به کاهش تولید برق میشود .
وی مشارکت مردم و صاحبان صنایع استان را لازمه عبور موفق از پیک بار زمستان بیان کردو از مشترکین خواست تا حد امکان در مصرف انرژی برق صرفه جویی نمایند.
وی گفت: اگر مشترکین یک درجه ترموستات وسایل گرمایشی را کمتر نمایند شش درصد در مصرف گاز صرفه جویی خواهدشد.
مهدوی نیا با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور و تحریم ها مدیریت مصرف همگانی رایک وظیفه ملی دانست و گفت: امیدواریم که با کمک مردم مثل گذشته از پیک بار زمستان هم بدون خاموشی عبور نماییم.
سرپرست توزیع نیروی برق شمال استان از خاموش شدن ۳۰هزار پایه چراغ روشنایی معابر برای مدیریت پیک بار زمستان خبردادو از مسئولین و کارمندان دولت خواست تا با رعایت الگوی مصرف در وقت اداری صنعت برق استان را برای تامین برق پایدارومطمئن یاری نمایند.
وی گفت: کارمندان در طول روز از روشن کردن لامپ های اتاق و محل کار خودداری و از نورطبیعی خورشید استفاده نمایند.
عبدالوحید مهدوی نیا با تقدیر ازخدمات جهادی بسیج کارمندان استان و مشارکت در کنترل و نظارت پیک بار تابستان از پایش مصرف برق ادارات استان با استفاده از ظرفیت بسیج کارمندان در پیک بارزمستان خبردادو گفت: صنعت برق درایام تعطیل و شرایط سخت کرونایی با رعایت توصیه‌های بهداشتی به‌صورت شبانه‌ روزی در حال تلاش برای اصلاح و توسعه و پایداری شبکه‌های توزیع هستند و امیدواریم بتوانیم ضمن عبور موفق از پیک بار زمستان ، انرژی برق را بدون وقفه به مردم ارائه کنیم.