ممنوعیت استفاده از کولرهای گازی در ادارات زیرمجموعه وزارت نیرو
ممنوعیت استفاده از کولرهای گازی در ادارات زیرمجموعه وزارت نیرو
سکان نیوز؛ معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی دستورالعمل اقدامات اضطراری مدیریت مصرف برق ساختمان های اداری وزارت نیرو را ابلاغ کرد و بر اساس این دستورالعمل، استفاده از کولرهای گازی در ادارات ممنوع شد.

دستورالعمل مدیریت مصرف برق ساختمان های اداری وزارت نیرو پیرو مصوبه هیئت وزیران از سوی “همایون حایری” معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به شرکت های تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) این وزارتخانه ابلاغ شد.

بر این اساس، این دستورالعمل پیرو مصوبه هیئت وزیران و با توجه به محدودیت جدی ذخایر آبی نیروگاه های برق آبی، کاهش تولید این نیروگاه ها نسبت به سال گذشته و ضرورت مدیریت مصرف برق در ماه های گرم پیش رو برای اقدامات اضطراری مدیریت مصرف در ساختمان های اداری و ساختمان های حوزه تحت پوشش از 15 اردیبهشت تا 15 شهریور سال 1400 تدوین و ابلاغ شده است.

طبق این مصوبه، “نباید میزان قدرت و انرژی مصرفی ساختمان ها در این مدت از 50 درصد میزان مصرف دوره مشابه سال قبل بیشتر باشد”، “در استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر، استفاده از کولرهای گازی و همچنین دستگاه های سرمایشی متمرکز صرفاً با تنظیم دمای تجهیزات سرمایشی بر روی حداقل 26 درجه و در محدوده ساعت کاری مجاز است و پس از اتمام ساعت کاری بایستی نسبت به خاموش کردن تمامی وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری اقدام شود.

در سایر استان های کشور استفاده از کولرهای گازی در ساختمان های اداری شرکت و واحدهای زیرمجموعه ممنوع است.

در پایان این ابلاغیه تاکید شده است که مسئولیت اجرای دقیق موارد بر عهده بالاترین مقامات این شرکت و سازمان است.