معاینه بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در خانه/دانشگاه “ام.آی.تی
معاینه بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در خانه/دانشگاه “ام.آی.تی
سکان نیوز:پژوهشگران دانشگاه "ام.آی.تی" دستگاه جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ را در خانه معاینه کند.

به گزارش سکان نیوز/کووید-۱۹،  به یک چالش غیرمنتظره برای کسانی تبدیل شده است که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند. لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران گسترش کووید- ۱۹، موجب شده که نیاز به روش‌های جدید برای تشخیص و درمان احساس شود.بهترین گزینه درمان برای کسانی که نتیجه آزمایش کروناویروس در آنها مثبت اعلام می‌شود، در حال حاضر ماندن در خانه است تا افراد بیشتری مبتلا نشوند. سوالی که در این میان پیش می‌آید، این است که چگونه پزشکان و پرستاران می‌توانند از راه دور و با رعایت محدودیت‌های توصیه شده، به درمان بیماران ادامه دهند.

پژوهشگران دانشگاه “ام.آی.تی”(MIT)، دستگاه جدیدی ابداع کرده‌اند که امکان بررسی شرایط بیماران را در خانه فراهم می‌کند. این دستگاه که قابلیت اتصال به وای‌-فای را دارد، روی دیوار خانه بیماران نصب می‌شود.

این ابزار جدید موسوم به “امرالد”(Emerald)، از سیگنال‌های بی‌سیم استفاده می‌کند تا فعالیت‌های متفاوت بیمار و همچنین الگوهای خواب و تنفس او را مورد بررسی قرار دهد. امرالد برای تفکیک افراد گوناگون، از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

امرالد در حال حاضر، در کارخانه “Heritage Assisted Living” مورد آزمایش قرار گرفته است. “ویلیام مک‌گروری”(William Macgrory)، رئیس این کارخانه گفت: با وجود بیماران مسنی که میزان خطر در آنها بسیار بالا است، امرالد می‌تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد. این ابزار می‌تواند در شرایطی که امکان ملاقات مستقیم با بیمار وجود ندارد، داده‌های پزشکی را به مرور زمان گردآوری کند.

  • نویسنده : نجفی