مشکلات طرح غیرحضوری مردم با شماره 1420 ردیابی و اصلاح خواهد شد
مشکلات طرح غیرحضوری مردم با شماره 1420 ردیابی و اصلاح خواهد شد
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت:مشکلات طرح غیرحضوری مردم از طریق شماره 1420 مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی ردیابی و اصلاح خواهد شد.

در این بازدیدها که بصورت سرزده انجام گردید، مواردی از مشکلات مردم و مراجعان در نحوه کار با سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی مشاهده و تذکرات جدی درخصوص لزوم راهنمایی مردم و بیمه شدگان به متصدیان داده شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم در حاشیه این بازدیدها گفت: وضعیت کرونا در سطح ملی یک تهدید جدی بود که سازمان تامین اجتماعی با اتخاذ تدابیر لازم این تهدید را به فرصتی برای آسان تر کردن نحوه دریافت خدمات به وسیله مردم از طریق غیرحضوری کردن خدمات مهم و پرمراجعه تبدیل کرد.
دادخواه افزود: تا کنون 21 خدمت از 30 خدمت مورد نظر بصورت کاملا غیرحضوری رونمایی و آغاز بکار کرده و بدون شک مشکلاتی در مسیر اجرای مطلوب طرح وجود دارد که با همراهی مردم و اعلام این مشکلات از طریق مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی با شماره 1420 مسائل ردیابی و اصلاح خواهد شد.
وی با درخواست و دعوت مجدد از تمامی کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی  es.tamin.ir، آگاهی و استفاده همگانی از این سامانه را به نفع گسترش شفافیت در جامعه خواند و افزود: استفاده مردم از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی زمینه ساز تحقق دولت الکترونیک در حوزه تامین اجتماعی است.
بنابر این گزارش با توجه به اجرای طرح 3070، تمامی کارفرمایان ، بیمه شدگان و مستمری بگیران باید برای استفاده و دریافت خدمات غیرحضوری در سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی الکترونیکی es.tamin.ir ثبت‌نام و کد کاربری و رمز عبور دریافت کنند.
طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجعه از مجموع ۹۶ میلیون مراجعه تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.