مسکن در بازار به خریداران واقعی نمی رسد
مسکن در بازار به خریداران واقعی نمی رسد
سکان نیوز/رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین راه کار برای مدیریت معاملات بازار مسکن، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است، این قانون می تواند بازار مسکن یا هر بازار اقتصادی را از دلالی و سوداگری خارج کند.

سکان نیوز/محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به ضرورت اعمال سیاست های مالیاتی برای مدیریت بازار مسکن، گفت: در سال های اخیر شاهد بودیم که هجوم نقدینگی سرگردان به بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرد، بنابراین مدیریت این نقدینگی ها برای بهبود شرایط اقتصادی جامعه بسیار لازم و ضروری است.

تولید انبوه مسکن




مسکن در بازار به خریداران واقعی نمی رسد

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی نگاه برخی افراد به بازار مسکن نگاه سرمایه ای است، یعنی افراد با استفاده از قدرت مالی و سرمایه خود اقدام به خرید واحدهای مسکونی می کنند تا پس از گذشت مدتی آن واحدها را با سود کلان به فروش برسانند، این مسئله موجب شده که حجم بسیاری از تقاضاهای خرید مسکن، تقاضای سرمایه ای باشد و عملا مساکن به خریداران واقعی نرسد.

قانون مالیات بر عایدی سرمایه راه کار مقابله با دلالی مسکن

وی تصریح کرد: بهترین راه کار برای مدیریت معاملات بازار مسکن، تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است، این قانون می تواند بازار مسکن یا هر بازار اقتصادی را از دلالی و سوداگری خارج کند، زیرا معامله کنندگان بازار مسکن، در هر سال می توانند تعداد معینی مسکن خرید و فروش کرده و از مابقی معاملات، مالیات های سنگین اخذ خواهد شد.

رضایی کوچی با بیان اینکه اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه دست دلالان را بازار مسکن کوتاه می کند، گفت: البته قانون مالیات بر عایدی سرمایه باید در تمام بخش های اقتصادی اجرایی شود، زیرا اجرای تک بعدی این قانون موجب می شود که سرمایه های موجود در بازار مسکن به بازارهای دیگر منتقل شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مهم ترین اولویت برای مدیریت بازارهای اقتصادی و جلوگیری از آسیب رسانی سرمایه های سرگردان به این بخش ها، هدایت درست نقدینگی به سمت تولید است، از این رو اگر بتوان جذابیت اقتصادی بخش های تولیدی را در تمام بخش ها از جمله مسکن بالا برد، آن زمان می توان نقدینگی را از بخش دلالی کاذب خارج کرد.