مردم، حاکمیت و رسانه‌ها در کنار یکدیگر با کرونا مبارزه کنند
مردم، حاکمیت و رسانه‌ها در کنار یکدیگر با کرونا مبارزه کنند
سکان نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سبک زندگی مردم با شیوع کرونا تغییر پیدا کرد،‌ گفت: ما چاره‌ای جز ادامه زندگی با کرونا نداریم پس باید فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی را همواره در زندگی‌مان رعایت کنیم تا مجددا با شیوع گسترده کرونا مواجه نشویم.

به گزارش سکان نیوز/همایون هاشمی ، اظهار کرد: بعد از ورود کرونا به کشور سبک زندگی مردم تغییرات اساسی کرد که این شامل روابط اجتماعی هم می‌شود. مسلم آن است که در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی دچار مشکلات مضاعف می‌شویم و باید حداقل تا زمان کشف دارو و واکسن،‌ پروتکل‌ها و موازین بهداشتی در زندگی خصوصی و جمعی اجرا شود.

وی افزود: اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی نیز نکته بسیار مهمی در زندگی اجتماعی مردم است. این باید سرلوحه کار باشد تا ضمن انجام امور روزانه از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم، چون با رعایت نکردن این موارد احتمال شیوع مجدد کرونا وجود دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نقش رسانه‌ها به خصوص صداوسیما را در آموزش مردم برای پیشگیری و رعایت مداوم اصول بهداشتی تأثیرگذار خواند و گفت: مردم، حاکمیت و رسانه‌ها باید در کنار یکدیگر با کرونا مبارزه کنند. سبک زندگی مردم تغییر کرده که باید همچنان این روند ادامه پیدا کند که مهمترین آن رعایت اصول بهداشتی اولیه یعنی شستن دست‌ها است.

هاشمی همچنین با تاکید بر لزوم انجام وظایف حاکمیت در برابر قشر آسیب پذیر با شیوع کرونا توضیح داد: در حال حاضر برخی از مشاغل دچار مشکل شدند که حاکمیت باید از آن‌ها حمایت کند. برای این کار بودجه خاصی اختصاص دهد چون تعدادی از مردم به ناچار شغل خود را از دست داده و انتظارشان حمایت دولت است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به بهترین شکل حمایت شود. اگر حاکمیت برنامه حمایتی نداشته باشد مردم با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، کما اینکه در دنیا هم برای بعد از کرونا برنامه‌های جدی به خصوص از بُعد حمایت مردم دارند. حضور گروه‌های خیر و جهادی هم ضروری است اما حاکمیت نقش جدی‌تری در حمایت مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر دارند.

  • نویسنده : نجفی