محسنی بندپی؛ توزیع ماسک در مراسم‌ عزاداری محرم باید به صورت رایگان باشد / تاکید بر برگزاری مراسم‌ها در فضای باز
محسنی بندپی؛ توزیع ماسک در مراسم‌ عزاداری محرم باید به صورت رایگان باشد / تاکید بر برگزاری مراسم‌ها در فضای باز
سکان نیوز؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته همراه خواهد بود بر اهمیت رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم تاکید کرد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گویی، با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسم عزاداری محرم در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: مراسم عزاداری ایام محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و احتمال افزایش انتقال بیماری به هموطنان باید با تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود. از این رو آنچیزی که باید محور برگزاری مراسم باشد،رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا اعم از حفظ فاصله اجتماعی، استفاده دائمی از ماسک و تاکید بر برگزاری مراسم‌های بزرگ عزاداری در فضای باز است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم، ادامه داد: وزارت بهداشت، دستگاه‌ها باید در ایام محرم ماسک رایگان در اختیار مردم قرار دهند. با توجه به اینکه در مراسم‌های عزاداری به دلیل وجود تراکم جمعیت ریسک سرایت بیماری به شدت افزایش پیدا می‌کند از این رو معتقدیم تامین و توزیع ماسک رایگان در این مراسم‌ها به مراتب ارزان تر است نسبت به هزینه سنگینی که بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها به بیمه ها و نظام سلامت کشور وارد می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارائه ماسک رایگان نباید به مراسم عزاداری محدود شود بلکه در تمامی مراکز عمومی اعم از ادارات و بانک‌ها باید ماسک و محلول ضد عفونی کننده به صورت رایگان در دسترس مردم قرار بگیرد.