مازندران در تامین نیاز استانی به برق با کمبود مواجه است
مازندران در تامین نیاز استانی به برق با کمبود مواجه است
سکان نیوز/نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس با بیان اینکه مازندران در تامین نیاز استانی به برق با کمبود مواجه است، از مسئولان خواست که در بهره برداری از پروژه های برقی تسریع کنند.

به گزارش سکان نیوز/ علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری ومیاندورد در مجلس شورای اسلامی از پروژه های برق ساری بازدید کرد.

بر اساس این گزارش؛ وی ضمن بازدید میدانی از ایستگاه جی آی اس 63/20 کیلو ولت ساری شیش (سلمان فارسی) و پروژه ایستگاه 400/230/63 کیلو ولت مرکز و احداث توسعه بخش جدید 400 و 63 کیلو ولت مرکز واقع در جاده ساری قائم شهر بیان کرد: مازندران در تامین نیاز استانی به برق با کمبود مواجه است و برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نیاز به حمایت جدی تری دارد و همچنین از دولت و استاندار و دولت مرکزی توقع داریم که برای تامین زیر ساخت های برق مازندران به ویژه شهرستان ساری و میاندورود اعتبارات بیشتری اختصاص دهند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با اشاره به پروژه ایستگاه 63/20 کیلوولت بخش دودانگه از مدیر عامل برق منطقه ای مازندران و گلستان خواستار احداث هر چه سریع تر این پروژه شد تا کمک به رفع کمبود شبکه سراسری و بهبود ولتاژ برق مشترکین شود.

وی با بیان اینکه برق مصرفی مازندران مخصوصا در تابستان به دلیل حجم ورودی مسافران و گرمای شدید بیشتر از تولید برق در استان است گفت: از این جهت شرکت برق نیاز دارد که از سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور به تعویق انداختن هزینه های توسعه شبکه و مشکلات تامین برق منطقه استفاده کند.

بابایی کارنامی همچنین انتقادی هم به شبکه های شرکت توزیع در استان و وزارت نیرو کرد و افزود: شبکه های شرکت توزیع باید در خدمت دهیاران با هدف طرح هادی روستاها باشند و افزود: اعتباری برای چاه های مجاز آب کشاورزی در شرکت توزیع برق وجود ندارد و باید طرح های مورد نظر در این زمینه تهیه شود تا برق این چاه ها تامین شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم در پایان این بازدید خود از پروژه های برق شهرستان ساری، از مدیرعامل برق منطقه ای مازندران وگلستان که در بحث توسعه زیرساخت صنعت برق استان زحمات زیادی کشیدند تقدیر و تشکر کرد.