فعالیت 400 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در ساری/ زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی
فعالیت 400 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در ساری/ زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی
سکان نیوز:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از فعالیت 429 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سکان نیوز/رضا پورفلاح گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از میزان بیکاری‎‎های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می‎‎کاهد و زمینه ساز مناسبی برای فراهم کردن توسعه در مناطق روستایی است و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت‎‎های شغلی نیز منجر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از نقش‎‎های اصلی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی را توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی برشمرد و افزود: 429 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه شالیکوبی، سورتینگ، بسته بندی انواع غلات، مرکبات و عرقیات گیاهی، محصولات زراعی و باغی، سردخانه، کشتارگاه، خوراک پلت تولید انواع سس و بستی، فرآورده های لبنی، تولید کودهای بیولوژیک و زیستی و فرآورده های دریایی و شیلاتی در شهرستان ساری فعالیت می کنند.

وی اشاره کرد: در این شهرستان 281 مجوز تاسیس و 148 پروانه بهره برداری در بخش صنایع تبدیلی تکمیلی و بسته بندی مواد غذایی صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی و اقدامات پس از تولید محصولات کشاورزی به عنوان حلقه‎‎های نهایی در تکمیل زنجیره تولید محصولات و فرآورده‎‎های سالم کشاورزی نقش حیاتی و اساسی ایفا می‎‎کند، اضافه کرد: ظرفیت تولید سالانه این واحدها یک میلیون و 416 هزار تن است.

پور فلاح با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث افزایش بهره‌‌وری تولید شده و درآمد خانوارهای روستایی را ارتقاء می‎‎دهد و همچنین زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی می‌‌شود، بیان کرد: اشتغال چهار هزار و 500 نفری حاصل تلاش سرمایه گذاران در این صنایع در شهرستان ساری است.

  • نویسنده : 1161