فساد در فوتبال ریشه عمیقی دارد/ باید به قوانین فیفا تن بدهیم
فساد در فوتبال ریشه عمیقی دارد/ باید به قوانین فیفا تن بدهیم
مدیرعامل سابق فولاد خوزستان می‌گوید تغییر دادن اساسنامه خیلی سخت نیست و نباید وقت را بکشیم؛ از یک طرف قوانین آن‌ها را رعایت نمی‌کنیم و از طرف دیگر حتی به قوانین خودمان پایبند نیستیم.

سکان نیوز، مسعود رضاییان  در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: قسمت هایی از این اساسنامه همانطور که فیفا گفت باید تغییر کند. آنچه که مسلم است این است که فوتبال به نام ما نیست و دربست و با همه جزئیات فوتبال را از آن‌ها گرفتیم. باید به تغییرات تن بدهیم و فدراسیون باید تابع مقررات فیفا باشد. باید مسائلی مثل اساسنامه، تفکیک جنسیتی و مسائل دیگر تن بدهیم و قبول کنیم. در غیر این صورت باید خودمان را محدود کنیم و فقط با کشورهایی که قوانین‌شان مثل خودمان است بازی کنیم و از مسابقاتی که زیر نظر فیفا است خارج شویم که این برای ما خیلی بد است.

وی ادامه داد: نباید وقت را بکشیم. تغییر دادن اساسنامه خیلی سخت نیست. از یک طرف قوانین آن‌ها را رعایت نمی‌کنیم و از طرف دیگر حتی به قوانین خودمان پایبند نیستیم. بخشی از این ماجرا تقصیر خودمان است و باید با جدیت بیشتر کار و کمک کنیم. رعایت نکردن قوانین خودش یک تهدید برای فوتبال‌مان است و بلاتکلیفی برای کسانی که برنامه ریز هستند یک ضعف است.  همه امروز پشت بیماری کرونا قایم شده اند. این بیماری هم ریشه کن می‌شود و به هر حال باید به فکر اصلاح باشیم.

مدیرعامل سابق فولاد خوزستان با بیان این‌که باید کار گروهی تشکیل شود تا این مشکل حل شود، گفت: مثل پزشک متخصصی که بالای سر بیماران است و کار را با تجربه‌ و تخصصش انجام می‌دهد، باید فوتبال را هم به چند نفر فوتبال دان و قانون دان بسپاریم تا بنشینند و برنامه ریزی کنند و مو به مو و البته در زمان کوتاه اصلاح کنند. حل کردن این مساله چندان زمان نخواهد برد چرا که فیفا فقط با بند هایی مشکل دارد که باید تغییر دهیم نه کل اساسنامه.

وی در خصوص تعویق و تاخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات را تابع اساسنامه نمی‌دانم. همه چیز در همه جای دنیا گاهی اوقات جا به جا می‌شود اما نظم نباید بهم بخورد و کار باید جلو برود. اتفاقا این بهانه خوبی است آن‌هایی که می‌خواهند بیایند ببینیم دیدگاهشان درباره اساسنامه چیست. کسی که می‌آید باید تلاش کند تا مشکلات‌ تیم های پایه ، مشکلات میزبانی‌های‌مان و فسادی که درون فوتبال است را حل کند. البته فساد ریشه عمیقی در فوتبال‌مان دارد و به راحتی حل نمی‌شود. اما باید تلاش کنند و امیدوارم آنقدر با برنامه و سیستماتیک عمل کنند که همه چیز مدون و با نظم پیش برود.