فاجعه تلخ در آببندان شهر بابل/عدم آشنایی به فنون شنا
فاجعه تلخ در آببندان شهر بابل/عدم آشنایی به فنون شنا
سکان نیوز:چهار جوان عصر روز یکشنبه در آببندان روستای دونه سر در شهرستان بابل غرق شدند و جانشان را از دست دادند.

به گزارش سکان نیوز/این چهار جوان همگی مرد و اهل روستای اطاقسرا و سرنشین قایق بودند که در آببندان روستای دونه سر از توابع بخش گتاب بابل در حال تفریح بودند که براثر سقوط قایق غرق شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل گفت : در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی عملیات سازمان مبنی بر غرق شدن چهار نفر در آببندان روستا دونه سر، بلافاصله اکیپ عملیاتی ۱۰۳ و تیم غواصی سازمان جهت بررسی موضوع سریع به محل اعزام شدند.

سید مازیار حسنی افزود : در این حادثه که به دلیل وارونه شدن یک فروند قایق پدالی به وقوع پیوست چهار نفر از سرنشینان این قایق که همگی جوان و اهل روستا اطاقسرا بودند به داخل آب سقوط کردند .

وی با بیان اینکه هر چهار سرنشین این قایق پدالی به علت عدم آشنایی به فنون شنا در داخل آب غرق شده و جان باختند ، اظهار داشت : در حال حاضر با تلاش نفسگیر غواصان سازمان ، اجساد هر چهار غریق این آببندان کشف و از آب خارج شده است.

حسنی بیان کرد : با افزایش سفرهای تابستانی به ویژه به استان‌ها و شهرهای ساحلی و نیز حضور بیشتر در استخرها و رودخانه ها، باید با رعایت کامل اصول و قواعد شنا انجام شده و در صورت تمایل به شنا کردن، باید در محدوده های مجاز ایمن سازی شده در دریا و در حضور نجات غریق، انجام شود.

وی افزود : همچنین در هنگام استفاده از قایق های تفریحی باید از جلیقه نجات و سایر تجهیزات به راستای حفظ ایمنی افراد توصیه می شود.

آببندان روستای دونه سر یکی از آببندان های بکر و زیبا و در پنج کیلومتری جنوب بابل و در جاده شهید صالحی واقع است.

  • نویسنده : 1161