علت تغییرات پیش‌بینی‌ دمایی مازندران چیست؟
علت تغییرات پیش‌بینی‌ دمایی مازندران چیست؟
سکان نیوز:مدیرکل هواشناسی استان مازندران با اشاره به دلیل تغییرات مداوم در پیش‌بینی‌های دمای هوا در استان مازندران، اظهار کرد: اثرات تغییر اقلیم در مازندران زیاد است و کوه ها باعث می‌شود هر سامانه جوی که وارد استان می‌شود را به بارش مبدل کرده و یا تغییرات دیگری در آن ایجاد کند و این موجب می‌شود پیش‌بینی‌ها در بلندمدت به تغییرات بینجامد

به گزارش سکان نیوز/سید محمد رضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد پیش‌بینی وضع هوای استان مازندران، با اشاره به اینکه با هفته‌ی خیلی گرم در روزهای آینده روبرو نیستیم اظهار کرد: در طول این هفته بارش‌ها بصورت پراکنده در جلگه‌ها و کوهستان خواهد بود.

وی افزود: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران امروز دوشنبه 19 خرداد، اسمان استان صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و بعدازظهر در ارتفاعات غربی با افزایش ابر و رگبارخفیف وپراکنده همراه است.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: در روز سه‏‌شنبه هفته‌ی جاری نیز آسمان صاف تا نیمه ابری وافزایش دما و در بعد از ظهر با افزایش ابر بویژه در ارتفاعات با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

رضوی ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 خرداد، آسمان استان، صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم در ساعات بعدازظهر و افزایش ابر و احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روزهای جمعه و شنبه 23 و 24 خرداد آسمان استان عمدتا صاف و با افزایش محسوس دما خواهد بود.

وی در مورد وضعیت دمایی در تابستان امسال استان نیز گفت: مازندران به دلیل منبع ذخیره سنگین رطوبتی عامل تاثیرگذاری برای تعادل دمایی است و بارش باران به دلیل وجود دریا و کوه تعادل و توازن را برقرار می‌کند تا افزایش دمای چندانی نداشته باشیم و کوچکترین باد و کم و زیاد شدن آن تغییرات شدید جوی را به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: مازندران تابع کشور است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده افزایش دما در کشور مورد انتظار است، اما دریای خزر دامنه‌ی تغییرات دمایی را کم می‌کند.

  • نویسنده : 1161