عشایر مرزبانان امین و پرافتخار کشور/مجلس به دنبال حمایت های معیشتی از عشایر
عشایر مرزبانان امین و پرافتخار کشور/مجلس به دنبال حمایت های معیشتی از عشایر
سکان نیوز؛ دبیر هیات رئیسه مجلس از عشایر بعنوان مرزبانان امین و پرافتخار کشور یاد کرد و افزود: نقش برجسته جامعه عشایری در امنیت پایدار و قوام اقتصادی کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس در گفتگویی بیان داشت: ظرفیتهای جامعه عشایری در عرصه تولید و اقتصاد بسیار بالا و راهگشا است.

وی شمار جمعیت عشایر کشور را افزون بر یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کردو افزود: از این جمعیت بیش از 80 درصد آنها فعال و مولد هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم تولید را سرلوحه اصلی فعالیت جامعه عشایری کشور عنوان و تصریح کرد: هدف عمده عشایر کشور از کوچ های فصلی و سالانه مشارکت در تولید گوشت مورد نیاز و تامین زنجیره غذایی است. هم اکنون 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط جامعه عشایری ایران تامین می شود و سالانه حدود 200 هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور از طریق جمعیت عشایر وارد بازار مصرف می شود.

نماینده مردم بابل خاطر نشان کرد: در حال حاضر 30 درصد مراتع کشور با هدف تامین چرای دام در اختیار جامعه عشایری قرار دارد.

دبیر هیات رئیسه مجلس از عشایر بعنوان مرزبانان امین و پرافتخار کشور یاد کرد و افزود: نقش برجسته جامعه عشایری در امنیت پایدار و قوام اقتصادی کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کریمی فیروزجایی گفت: با تلاش نمایندگان مجلس یازدهم حمایتهای معیشتی و فرهنگی از جمعیت عشایر کشور افزایش خواهد یافت. دولت باید به میزان نقش تاثیر گذار جامعه عشایری در فعالیتهای توسعه تولیدی و اقتصادی توجه بیشتری به آنان معطوف کند.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل فراکسیون عشایری در مجلس، تنگناها و مشکلات جامعه عشایرکشور با اولویت از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار می گیرد.