عزم دستگاه قضائی  برای مبارزه با فساد جزم و قوی
عزم دستگاه قضائی  برای مبارزه با فساد جزم و قوی
سکان نیوز/ساری- رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پرونده شهرداری ساری با قاطعیت و سرعت در حال رسیدگی است و این پرونده احتمالاً در شعبه دادگاه جرایم اخلالگران اقتصادی رسیدگی خواهد شد.

به گزارش سکان نیوز، حجت الاسلام اکبری روز سه شنبه با اشاره به بحث مبارزه با فساد، عزم دستگاه قضائی را برای مبارزه با فساد جزم و قوی دانست و گفت: یقین بدانید دستگاه در مقابله با فساد خط قرمزی را به رسمیت نمی‌شناسد و نهایت تلاش و کوشش راه خواهد کد تا به لایه‌های زیرین فساد برسد و فساد را ریشه خشک کند.
حجت الاسلام اکبری با تاکید براینکه برای مقابله با فساد باید دلایل کافی و وافی جمع آوری شود تا برای با اقناع تصمیم گرفته شود، گفت: در مورد پرونده شهرداری و پرونده‌های دیگر دستگاه قضائی استان ورود داشته و دستورات لازم را صادر کرده است.
وی یادآور شد: تعدادی از مدیران سابق و سه نفر از اعضای شورای شهر را احضار کرده و دو نفر از متهمان با وثیقه آزاد شده است اما تحقیقات درباره این افراد و افراد مرتبط ادامه دارد.
وی درباره احتمال انحلال شورای شهر ساری گفت: باید قانون شوراها را بررسی کنیم، همچنین تکلیف نهایی افراد این پرونده مشخص شود اما آنچه که مشخص هست اینکه این پرونده با قاطعیت، سرعت و قاطعیت توسط ضابطان در حال بررسی است.
حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه دادگاه رسیدگی به جرایم اخلال گران اقتصادی با تأخیر در سال جاری تشکیل شده است، افزود: پرونده‌هایی که قابلیت رسیدگی در این شعبه را داشته باشند مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و از جمله پرونده‌هایی که شرایط رسیدگی در این دادگاه را داراست، مربوط به شهرداری ساری است.
وی گفت: در حال حاضر دو پرونده برای رسیدگی در دادگاه جرایم اقتصادی و اخلال گران ثبت شده است.
پرونده وقف جنگل آق مشهد در دست بررسی است
وی با اشاره به پرونده وقف جنگل آق مشهد نیز گفت: وقف بودن بخشی از اراضی آق مشهد در دیوان عالی کشور تأیید می‌شود و اخیراً نیز با رسانه‌ای شدن این مسئله، طبق دستور رئیس قوه قضائیه و بازدید از محل، گزارشی تهیه و قرار شد این پرونده مجدد بررسی شود و نتیجه این بررسی ابلاغ می‌شود.
رئیس کل دادگستری مازندران با اظهار اینکه کار خبرنگاری همانند امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: برای نهی از منکر خود نباید مرتکب تخلف شویم. ساری
حجت الاسلام محمدصادق اکبری پیش ازظهر سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوره کنونی قوه قضائیه، برنامه تحول در بخش‌های مختلف این قوه برنامه ریزی شده است، تحول در عرصه اطلاع رسانی و بیان عملکرد دستگاه قضا از جمله برنامه‌ها است.
وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه قضائی باید به شکل هنرمندانه‌ای اطلاع رسانی شود، تصریح کرد: در زمینه اطلاع رسانی عملکرد دستگاه قضا باید ظرافت ویژه ای داشت.
وی تحول در عرصه اطلاع رسانی را امری مهم برشمرد و تحقق آن را بدون بهره گرفتن از علم و دانش و هنر خبرنگاران عملی نیست، تصریح کرد: ارتباط با دستگاه قضائی باید دو سویه باشد و برای تحول در زمینه اطلاع رسانی از نظر صاحبنظران باید به شایستگی استفاده کرد.
حجت الاسلام اکبری یادآور شد در تلاش هستیم با بهره گرفتن از علم و تجربه رسانه‌ها و خبرنگاران، زمینه اطلاع رسانی درست و بهنگام را باز کنیم و باب شایعه پراکنی و دروغ را ببندیم.
تشکیل شورای حل اختلاف رسانه و مطبوعات
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به تشکیل شورای اطلاع رسانی دستگاه قضائی تصریح کرد: باید برای اطلاع رسانی درست و بهنگام کمک شود.
وی حمایت از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی را که مطابق با ضوابط اطلاع رسانی می‌کنند، امری مهم برشمرد و گفت: این مسئله سبب تحقق برنامه تحول در حوزه اطلاع رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه کار خبرنگاران همانند امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: برای ترویج معروف و نهی از منکر و فساد خودمان نباید مرتکب جرم و تخلف شویم.
رئیس کل دادگستری مازندران با اظهار اینکه شعبه ویژه رسیدگی امور مطبوعات تشکیل شده است، گفت: تلاش می‌شود شورای حل اختلاف مربوط به اصحاب رسانه در استان راه اندازی می‌شود تا با بهره گیری از ظرفیت خبرنگاران، اختلافات موجود را حل و فصل کنیم.