عده ای در شورای شهر به نام مصدق حساس نیستند/انتخابات ریاست جمهوری یک عاشق مجنون می خواهد
عده ای در شورای شهر به نام مصدق حساس نیستند/انتخابات ریاست جمهوری یک عاشق مجنون می خواهد
سکان نیوز؛ گاهی فشارها آن‌قدر زیاد می شود که افراد گول می خورند و من امیدوارم که گول نخورم. ریاست جمهوری یک عاشق مجنون می خواهد و من مجنون هستم ولی هنوز عاشق نیستم .

محسن هاشمی در برنامه افق با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم در سال ۸۴ قصد آمدن نداشتند ولی نزدیک انتخابات و زمان ثبت نام فشارها زیاد می‌شد، گفت: گاهی فشارها آن‌قدر زیاد می شود که افراد گول می خورند و من امیدوارم که گول نخورم. ریاست جمهوری یک عاشق مجنون می خواهد و من مجنون هستم ولی هنوز عاشق نیستم و در نتیجه نمی توانم بیایم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه در سال ۹۲ اصلاح‌طلبان به احترام آقای هاشمی رفسنجانی از آقای روحانی حمایت کردند و آقای عارف مردانگی کرد و کنار کشید، اظهار داشت: اصلاح طلبان باید در نهایت یک نهاد اجماع ساز برای خود درست کنند. اصلاح طلبان مشکلی که دارند این است که در گذشته شورایی به اسم شورای هماهنگی اصلاحات داشتند و در انتخابات شورای عالی اصلاحات را درست کردند که وظیفه اش اجماع سازی در انتخابات بود و الان شورای عالی اصلاحات منحل شده است.

وی در تشریح دلیل انحلال شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: آنها گفتند این نهاد برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس درست شده بود و الان این کارایی را ندارد و می خواستند یک نهاد اجماع ساز جدیدی شکل بگیرد ولی هنوز سران اصلاحات تصمیم نگرفته اند که آن نهاد اجماع ساز چه باشد. با این حال شورای هماهنگی اصلاحات تصمیم گرفته و یک ۳۰بعلاوه ۱۰ را اخیراً اعلام کردند ولی هنوز به تصویب مقامات ارشد اصلاحات نرسیده است و به همین دلیل هنوز اعلام رسمی نکرده اند.

هاشمی تاکید کرد: در نهایت یک نهاد اجماع سازی شکل خواهد گرفت که البته هنوز زود است و معمولاً تا اسفندماه شکل می گیرد و از تعدادی درخواست می‌شود که به عنوان کاندید اصلاحات ثبت نام کنند. بعد همان نهاد اجماع ساز خواهد گفت که چه کسی بماند و چه کسی نماند.

وی با بیان اینکه اطرافیان آقای خاتمی نزد ایشان قوی‌تر هستند و برای مثال عملکرد حزب اتحاد ملت به ایشان نزدیکتر است و معمولاً آنها حرف نهایی را می‌زنند، تصریح کرد: از کارگزاران فقط دو نفر در شورای شهر هستیم در صورتی که از حزب اتحاد ملت پنج نفر در شورای شهر حضور دارند و از اعتماد ملی سه نفر حضور دارند و از احزاب دیگر هم هستند.

هاشمی در ادامه گفت و گو افزود: شما به نام مصدق حساس هستید، ولی عده ای در شورای شهر به نام مصدق حساس نیستند و اگر از جایی غیر از شما زنگ بزنند و بگویند که اسم مصدق را نگذار، ما نمی‌گذاریم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی پیرامون تاکیداتش بر تعطیلی تهران به خاطر بیماری کرونا، اظهار داشت: قبل از اینکه از ابزار رسانه استفاده کنیم، معمولاً نامه‌نگاری می‌کنیم و وقتی می بینیم اثرگذار نیست، تذکر می‌دهیم و در این مورد هم اینگونه عمل کردیم. اتفاقاً دست من هم به رئیس‌جمهور می‌رسید و گفتیم و آنها هم استدلال کردند که این کار درست نیست ولی ما معتقد بودیم که درست است و در نتیجه علنی گفتیم.

هاشمی افزود: به نظر من دیر تعطیل کردند و صدمه دیدیم. نظر من این است که ما باید یک تعطیلی شبیه تعطیلات نوروز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا و حمل و نقل از اولویت‌های اول شهروندان تهران است و بیش از ۹۰ درصد تهرانی‌ها در نظرسنجی ها به این موضوع حساس بوده‌اند، گفت: باید مصرف سوخت فسیلی را کم کنیم و متاسفانه مصرف ما در تهران به اندازه کشور چین است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: باید سیستم خودروسازی‌مان را درست کنیم و الان وزیر صمت پیگیر این مسئله هست ولی بحث ساخت داخل و اشتغال در داخل باعث شده که سیستم خودروسازی ما هنوز نتواند شکل بگیرد.