طرح نسخه نویسی الکترونیکی طرحی بزرگ در راستای پیاده سازی دولت الکترونیک است
طرح نسخه نویسی الکترونیکی طرحی بزرگ در راستای پیاده سازی دولت الکترونیک است
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران در تشریح طرح نسخه نویسی الکترونیک و خداحافظی با دفترچه‌های کاغذی گفت؛ این اقدام طرحی بزرگ در راستای پیاده سازی دولت الکترونیک و با مزایایی فراوان است که سازمان تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه به صورت سراسری نسبت به آن اقدام کرده است.

عباس اورنگ در گفت و گویی بیان داشت: در اهم فواید این طرح اهمیت آن برای حفظ محیط زیست باید اشاره کردکه با جلوگیری از قطع درختان برای تولید کاغذ مستقیماً محیط زیست زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در ادامه اقدامی مؤثر در رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی روزهای همه گیری ویروس کرونا خواهد بود.

اورنگ در همین خصوص افزود: از سویی با صرفه جویی در سرمایه های بیمه شدگان و مستمری بگیران ضمن کاهش میزان مصرف کاغذ و مراتبات چاپ و صدور با جایگزینی کارت ملی برای دریافت تمامی خدمات درمانی سازمان حتی در مدت زمان پذیرش بیماران هم تاثیر خواهد گذاشت، مضافاً که این طرح از خیلی سواستفاده های احتمالی دارویی و درمانی نیز جلو گیری خواهد کرد.

وی در رابطه با حذف دفترچه درمانی تصریح کرد: مکاتبات و اطلاع رسانی لازم ازطریق رسانه ها، مطبوعات، جراید، خبرگزاریها و … انجام گرفته است اما با این وجود، نیازمند تعامل و هماهنگی‌های بیشتری در این زمینه هستیم. سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه گزار کشور و تحت پوشش قراردادن بیش از نیمی از هم میهنان معزز بعنوان متولی این طرح در تمامی مراکز درمانی خود حذف دفترچه درمانی را از 2 سال پیش آغاز نمود و با پیشبرد امکانات غیرحضوری والکترونیکی سازی خدمات از اسفند ماه امسال برای عموم و در تمامی مراکز درمانی و بهداشتی اجرایی کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستانهای استان تهران همچنین اشاره کرد: در حال حاضر مشکلاتی که در اجرای این طرح مطرح می شود تنها نیازمند هماهنگی‌های بیشتر و جلساتی جهت رفع ابهامات است که با تعاملات لازم رفع خواهد شد و دریافت کنندگان خدمات درمانی درصورت مشاهده هرگونه عدم همکاری می توانند با شماره تلفن 1420 از هر نقطه از کشور، سئوالات و مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی را مطرح و راهنمایی لازم را دریافت کنند.