طرح‌ها و لوایح پشتیبان برنامه‌های حوزه سلامت در مجلس تصویب شد
طرح‌ها و لوایح پشتیبان برنامه‌های حوزه سلامت در مجلس تصویب شد
سکان نیوز:سرپرست اداره کل امور مجلس وزارت بهداشت از اصلاح برخی قوانین و تصویب طرح‌ها و لوایح پشتیبان برنامه‌های حوزه سلامت در دوره دهم مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش سکان نیوز/سعید مهرزادی ،سرپرست اداره کل مجلس وزارت بهداشت از اعلام وصول بیش از 700 طرح و لایحه در مجلس دهم شورای اسلامی خبر داد و گفت: از مجموع 704 طرح و لایحه اعلام وصول شده، 196 مورد آن مرتبط با حوزه سلامت بوده که از این تعداد 139 مورد طرح نمایندگان و 57 مورد لوایح پیشنهادی دولت بوده است.

سرپرست اداره کل امور مجلس با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته حوزه سلامت در زمینه طرح ها و لوایح افزود: خوشبختانه طی سنوات اخیر طرح‌ها و لوایح ارزشمندی تبدیل به قانون شده‌اند که اثرات مثبت قوانین تصویب شده به طور قطع در آینده‌ای نه چندان دور بر سیستم سلامت و بهداشت و درمان کشور مشهود خواهد بود.

مهرزادی گفت: از مهم‌ترین این طرح‌ها و لوایح می‌توان به قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، قانون حفاظت از خاک، قانون هوای پاک، طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیر مجاز آسیب رسان سلامت در رسانه های ارتباط جمعی و … اشاره کرد که تصویب هر یک از آنها با تلاش همکاران معاونت پارلمانی، اعضای کمسیون های مختلف مجلس به ویژه کمسیون بهداشت و درمان و همچنین حمایت‌های بی‌دریغ وزیر محترم بهداشت صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل مجلس وزارت بهداشت، در ادامه با تاکید بر دغدغه‌های نظام سلامت برای ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور و همچنین تامین منابع مالی پایدار در حوزه سلامت، به لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده که اخیرا در صحن علنی مجلس تصویب شده است، اشاره کرد و گفت: تصویب این لایحه در راستای حمایت از تامین اعتبارات حوزه سلامت از طریق مالیات بر کالاهای آسیب رسان به سلامت و دخانیات و همچنین کمک به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی کشور خواهد بود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: انتظار می‌رود با تصویب نهایی چنین طرح‌ها و لوایحی منابع درآمدی جدید در بخش سلامت ایجاد شود که بتواند در سطح کشور پشتیبان برنامه‌های سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد.

  • نویسنده : نجفی