صنایع و چوب کاغذ مازندران بورسی می شود
صنایع و چوب کاغذ مازندران بورسی می شود
سکان نیوز/ساری- مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه فروش این شرکت از طریق مزایده از دستور کار خارج شد، گفت: چوب و کاغذ از طریق بورس واگذار می شود.

به گزارش سکان نیوز، مصطفی سعیدی عصر چهارشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی در ساری گفت: با توجه به امکانات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به‌عنوان یک مجموعه مولّد، هدف از این جلسه این است که دانشگاه علمی و کاربردی صنایع چوب و کاغذ را به‌عنوان پایلوت قرار دهیم و با استفاده از تمام ظرفیت مجموعه به یک راهبری در این زمینه برسیم.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی دانشگاه علمی و کاربردی نیز همین مهارت‌آموزی است و قصد داریم شرایطی فراهم کنیم که نیروهای همه سازمان‌ها و افراد مختلف با کسب مهارت لازم به کار ورود کنند کمااین‌که بسیاری از افرادی‌که از این مجموعه منفک شدند در حال حاضر به‌عنوان نیروی مولّد در کارخانجات مختلف، در سطح کشور مشغول به خدمت هستند که ضروری است به فکر جایگزین‌های مناسب برای این دوستان باشیم.
سعیدی در ادامه خاطرنشان کرد: هزینه آموزش‌های تخصصی بسیار بالا است و شاید بسیاری از سازمان‌ها، بخش خصوصی و کسانی‌که تمایل دارند نیز نمی‌توانند سراغ این آموزش‌ها بروند و ما می‌توانیم این دوره‌ها را طراحی کنیم و خود ما در مجموعه ملاک ارتقای گروه را طی کردن این دوره‌ها گذاشتیم.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران خطاب به اعضای کمیته گفت: شما در حقیقت اعضای شورای راهبردی شرکت چوب و کاغذ هستید و نه تنها شورای راهبردی دانشگاه علمی و کاربردی چون همه ما دراین فکر هستیم که این مرکز، که یک صنعت ملی است و در مازندران استقرار دارد، همواره و در همه ابعاد درخشش داشته باشد.
مصطفی سعیدی در ادامه به رفع خطر ورشکستگی و خروج شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از ماده ۱۴۱ اشاره کرد و گفت: فروش کارخانه به‌صورت مزایده از دستور کار بانک ملی خارج و قرار شد شرکت از طریق بورس واگذار شود.
علی بابایی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز با اشاره به جایگاه صنایع چوب و کاغذ از آن به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم صنعت سلولزی کشور یاد کرد و گفت: خوشحالم که در این مجموعه حضور دارم جایی‌که خودم کارگری را از این مجموعه شروع کردم.
نماینده مردم ساری و میاندورود در ادامه به اهمیت مهارت‌آموزی پرداخت و گفت: امروزه بخشی از بودجه به سمت تخصصی کردن نیروی کار هدایت می‌شود با این هدف که ارزش افزوده ایجاد کند چون ماه به موازات نیاز به صنعت، به نیروی ماهری نیاز داریم که بتواند در صنایع کار کند.
وی در ادامه گفت: مهارت‌آموزی باید سخت‌گیرانه باشد نه این‌که بعد از یک مدت کوتاهی، یک برگه بدهند و تمام! چون مهارت نقشی مهم در توسعه صنعت دارد و نباید دست جوانان مدرکِ بدون پشتوانه بدهیم.