صرفه جويي مشتركان در مصرف برق و گاز ضروری است
صرفه جويي مشتركان در مصرف برق و گاز ضروری است
سکان نیوز؛ مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان خراسان جنوبي گفت: با توجه به افزايش مصرف گاز و ايجاد محدوديت در سوخت تحويلي به نيروگاه ها صرفه جويي در مصرف مهمتر از هميشه مي باشد.

مهدي دادگر در جلسه ستاد مديريت سوخت و انرژي استان كه با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و جمعي از مديران سازمانهاي ذيربط برگزار شد بر لزوم صرفه جويي مشتركان اعم از خانگي، تجاري، صنعتي و اداري براي جلوگيري از قطع برق تاكيد كرد.
وي گفت: با توجه به تداوم سرما و يخبندان و افزايش برودت هوا و در نتيجه افزايش مصرف گاز و از سوي ديگر محدوديت تامين سوخت نيروگاه ها، ضرورت دارد براي پيش گيري از قطع برق و خاموشي ناشي از كمبود گاز رساني به نيروگاه ها مشتركان در همه بخش ها نسبت به كاهش حداقل ?? درصدي مصرف خود اقدام كنند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان خراسان جنوبي، افزود: با توجه به افزايش مصرف گاز و ايجاد محدوديت در سوخت تحويلي، نيروگاه ها در وضعيت هشدار قرار گرفته و احتمال خاموشي و قطع برق وجود دارد.
دادگر به راهكارهاي مفيد و ساده جلوگيري از اتلاف انرژي و صرفه جويي در مصرف انرژي اشاره كرد و افزود: خاموش كردن يك لامپ اضافه و كاهش يك درجه اي دماي محيط مي توان تا ?? درصد مصرف انرژي را كاهش داد.
وي خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل و ادارات، بهره گيري از نور طبيعي خورشيد در طول روز و استفاده از لوازم برقي با برچسب انرژي A و بالاتر را از ديگر كارهاي مديريت مصرف انرژي عنوان كرد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان خراسان جنوبي با بيان اينكه يكي از اولويت هاي صنعت برق تمركز بر اصلاح الگوي مصرف و مديريت بهينه انرژي است افزود: به منظور كاهش در مصرف برق استان از ابتداي ماه گذشته اقداماتي در خصوص تعديل روشنايي معابر انجام شده و كليه بلوار هاي ورودي و اصلي در استان به صورت يكي درميان شده است.
دادگر افزود: راهكارهاي مديريت مصرف انرژي به كليه دستگاه هاي استان ابلاغ شده و در اين راستا تيم هاي پايش و كنترل با همكاري شركت گاز و استانداري خراسان جنوبي تشكيل و بر نحوه مديريت مصرف انرژي در ادارات نظارت خواهند داشت.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان خراسان جنوبي با اشاره به وضعيت محدوديت تامين سوخت نيروگاه ها و لزوم صرفه جويي از مشتركان خواست به منظور تداوم تامين برق، ضمن صرفه جويي در مصرف انرژي برق و گاز، تمهيدات لازم را در صورت قطع برق پيش بيني كنند.