شورا گفتمان حقوق شهروندی و لازمه مشارکت اجتماعی است
شورا گفتمان حقوق شهروندی و لازمه مشارکت اجتماعی است
سکان نیوز: عباس رجبی، شهردار مرکز استان در پیامی فرارسیدن نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی شهرداری ساری، عباس رجبی، شهردار مرکز استان در پیامی فرارسیدن نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را تبریک گفت؛ متن پیام شهردار به شرح زیر می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ (شورا/38)

شورا باشکوه‌ترین و ارزشمندترین مفهوم در نهادسازی مدنی و گفتمان حقوق شهروندی و لازمه مشارکت اجتماعی است و شاید به همین خاطر است که در قانون اساسی مهم‌ترین سند هویت قانونی کشورمان، بر آن تاکید شده است.
در حقیقت شوراها نماد تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان و حضور آگاهانه آنان در اداره امور کشور است.
در این راستا مقام معظم رهبری در اولین سالروز تأسیس شورا فرمودند: “خدای متعال را شکرگزاریم که در انتخابات شوراها یک‌نهاد دیگری برای خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت. بر دولت و مسئولان محترم لازم است که از این امکان گران‌بها برای جلب مشارکت مردم در اموری که به شوراها محول شده به سود کشور و ملت، بیشترین استفاده را بکنند.”
روز شوراها فرصت مغتنمی برای بازخوانی نقش و جایگاه و رسالت شوراها و تأثیرگذاری آنان در عرصه‌های مختلف کشور است زیرا اقدامات مؤثر و عملی آنان، زمینه رضایت‌مندی مردم از خدمات‌رسانی مسئولان را به همراه دارد و این امر باعث افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.
اینجانب نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را به همه همشهریان ساروی خصوصاً اعضای محترم شورای اسلامی شهر ساری که همواره برترین حامی و بهترین ناظر بر عملکرد مجموعه شهرداری مرکز استان بوده و هستند را تبریک و تهنیت عرض نموده و دوام توفیقات آنان را از درگاه خداوند متعالی مسالت می نمایم.

عباس رجبی

شهردار ساری