شهر ساری ،‌ نیازمند حمایت گسترده مادی و معنوی نمایندگان مجلس است
شهر ساری ،‌ نیازمند حمایت گسترده مادی و معنوی نمایندگان مجلس است
سکان نیوز:عباس رجبی شهردار ساری از نمایندگان منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خواست به ساری نگاه ویژه داشته باشند تازمینه توسعه و خدمت همه جانبه به مردم فراهم شود.

به گزارش سکان نیوز/ شهردار ساری، عباس رجبی، در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری که با حضور منصور علی زارعی و علی بابایی کارنامی نمایندگان مردم ساری و میاندرود در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، رضایی فرماندار مرکز استان و اعضای شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد اظهار کرد: شهر ساری بعنوان پیشانی استان ،‌ نیازمند حمایت گسترده مادی و معنوی نمایندگان مجلس است.

وی نشست با منتخبین مردم ساری و میاندرود در دوره جدید مجلس شورای اسلامی برای رفع بدهی 300 میلیارد تومانی شهرداری ساری به تامین اجتماعی و بیمه کارکنان شهرداری را نمونه ای از همراهی و همدلی نمایندگان با مدیریت شهری عنوان کرد و خواستار افزایش این تعامل برای تکمیل پروژه های در دست اجرای شهرداری شد.

شهردار ساری به پروژه های در دست اجرای شهرداری اشاره و در مورد پروژه نیروگاه زباله سوز ساری توضیح داد: تکمیل این پروژه 450 تنی یکی از ماموریت های مهم شهرداری تلقی می شود که با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: با پیگیری های مجدانه شهرداری در چند ماه اخیر 38.5 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شده است و 80 میلیارد تومان نیز در ردیف بودجه سازمان شهرداری ها برای سال آینده پیش بینی شده است.

رجبی به پروژه ‘ پل تا پل’ از پل کابلی تا ورودی زغالچال اشاره کرد و گفت: با تلاش همکارانمان در شهرداری نیمی از مسیر بازگشایی شد  و 150 میلیارد تومان دیگر اعتبار برای مابقی تملکات نیاز است. مجموعه ای که نقش مهمی در توسعه شرق استان دارد.

وی با اشاره به وضعیت شهرداری ها گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی و شیوع ویروس منحوس کرونا متاسفانه ریالی به شهرداری ها کمک نشده و بارمسئولیت 6 هزار نیروی انسانی در شهرداری سنگین است، درآمد این نهاد نیز از درآمدهای مردمی  مانند ساخت و سازها ، عوارض و نوسازی است؛ انتظار داریم از ردیف های دولتی به ما کمک شود.

رجبی به پارک بانوان در مرکز استان اشاره کرد و گفت: این پارک که بعد از یک سال  و نیم رهاشده بود در هفته های آتی آماده استفاده مردم خواهد شد.

وی اعلام کرد :22 دستگاه ماشین آلات حمل زباله خریداری شد و دراختیار سازمان پسماند قرار گرفت.

شهردار ساری از نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی خواست به ساری  نگاه ویژه داشته باشند تازمینه توسعه و خدمت همه جانبه به مردم فراهم شود.

در تصمیمات توسعه‌ای شهر کنار هم باشیم

علی بابایی کارنامی منتخب مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری اظهار کرد: طبق  فرمایش مقام معظم رهبری کارگران سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که باید به وجود آنان افتخار کنیم و کارگران شهرداری نیز نمونه ای از این سرمایه هستند.

وی خطاب به اعضای شورای شهر و شهردار گفت: شما بعنوان الگوهای این شهر باید با کار گروهی و تعامل و همکاری برای بالندگی و توسعه شهر ساری تلاش کنید البته تاریخ شهر ساری گواه الگوهایی است که می‌تواند نماد ما باشد.ما افتخارات زیادی از این شهر و استان داشتیم و داریم و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری چند سالی شاخص‎ای تولید را به کشور اضافه کرد و فرمودند تولید ابزار و شاخصه کار و تلاش است ، اگر قرار باشد به لحاظ اقتصادی رشد کرده و خودکفا باشیم راهش فقط تولید است.

وی افزود: باید مشکلات شهر را بشناسیم و با استفاده از تمام ابزار و ظرفیتها به صورت پایه‌ای آن راحل کنیم ؛در تصمیمات توسعه‌ای شهر کنار هم باشیم.

بابایی کارنامی مبنای توسعه شهر را تخصیص بودجه مناسب دانست و استفاده از ظرفیت‌ها را الگوی مناسب برای توسعه شهر عنوان کرد.

تنها راه رفع نگرانی مردم شفافیت و پاسخگو بودن است

منصورعلی زارعی دیگر منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین سرمایه اجتماعی اعتماد است باید این مساله را حفظ کنیم چون  پاسخگوی اصلی مردم ما هستیم، گفت: رویکرد مجلس هم جلب اعتماد مردمی است.

وی افزود: شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است که باید خود را اداره کند و به تناسب از بودجه دولتی نیز برای اجرای پروژه ها برخوردار شود

منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده، وکیل مردم است از طرف مردم وکالت داریم با نظارت درست از حقوقشان دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: برخورد با فساد را جدی بگیریم .

در ادامه جلسه نیز اعضای شورای اسلامی شهر نیز با قدردانی از حضور منتخبین مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اسلامی شهر، نظرات و دیدگاه های خود در زمینه های مختلف مطرح کردند

  • نویسنده : نجفی