شاهد ثبات نسبی انتقال کرونا در مازندران هستیم
شاهد ثبات نسبی انتقال کرونا در مازندران هستیم
ساری- سکان نیوز /رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: شاهد ثبات نسبی در انتقال و ابتلای به کرونا ویروس در استان هستیم.

به گزارش سکان نیوز، سیدعباس موسوی بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و مهار کرونا ویروس با اظهار اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه روند کاهش بیماری است، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را راهکاری مناسب برای مدیریت و کنترل بیماری ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۵۰ بیمار دارای وضعیت حاد تنفسی هستند، اظهار داشت: رعایت نکردن موارد بهداشتی و ساده انگاری سبب شیوع موج دوم کرونا در استان شده است.

وی همچنین از تأمین و توزیع واکسن آنفولانزا برای گروه‌های هدف شامل افراد مسن و بیماران زمینه‌ای و کودکان زیر پنج سال خبر داد و گفت: نیازی به تزریق واکسن برای همگان نیست.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه ساده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی‌ها از جمله دلایل شیوع موج دوم کرونا در استان بوده است، تشدید نظارت از سوی دستگاه‌های متولی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را امری ضروری دانست.

وی خواستار برخورد جدی و شدید با واحدهای متخلف صنفی شد و از تعیین ناظران معین برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطح استان خبر داد و گفت: بیشتر واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

استاندار مازندران همچنین بر لزوم تأمین تجهیزات آموزشی، گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند تاکید کرد و گفت: ۴۰ هزار دانش آموز استان فاقد تجهیزات آموزشی هوشمند هستند.

وی از واحدهای صنفی، خیران و نهادهای مالی خواست تا برای تأمین تجهیزات آموزشی ویژه دانش آموزان نیازمند وارد عمل شوند.