سپری؛ مشتركان مازندرانی از طرح تشویقی برق امید استفاده کنند
سپری؛ مشتركان مازندرانی از طرح تشویقی برق امید استفاده کنند
سکان نیوز؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران اظهار داشت: مشتركان مازندرانی می توانند با رعایت الگوی مصرف از طرح تشویقی برق امید استفاده کنند.

فرامرز سپری در جمع مدیران ستادی شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: در این طرح مشترکانی که کمتر از الگوی تعیین شده در هر ماه برق مصرف کنند، در دسته مشترکان کم‌مصرف قرار گرفته و قبض برق آن‌ها از این ماه تخفیف صد در صدی می‌شود.

وی افزود: اعتقاد داریم اصلاح مصرف باید از واحد خانواده آغاز شود که تأثیر خود را بر سایر بخش‌های مصرف نیز خواهد گذاشت و باید توجه کنیم اگر مسائل و ملاحظات آن به خوبی دیده نشود، اصلاح مصرف در سایر بخش‌ها نیز با صعوبت رو به رو خواهد شد.

سپری اعلام کرد: طرح “برق امید” با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی برق در کشور و جلوگیری از هدررفت انرژی از مسیر جلب همراهی و همکاری مشترکان در بخش خانگی در سال جاری با تصویب هیات وزیران، اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران عنوان کرد: با دسته‌بندی مشترکان برق خانگی به سه دسته پرمصرف، کم‌مصرف و خوش‌مصرف، مشترکان برق مازندران که الگوی مصرف برق را رعایت کنند علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از 150 کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره‌مند خواهند شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها مربوط به کولر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و آبگرم‌کن است. در صورتی که مشترکان این‌گونه وسایل را به‌طور منظم سرویس و همواره در بهترین حالت از آن‌ها نگهداری و در نحوه و زمان استفاده‌ از آن‌ها دقت کنند می‌توانند مصرف برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه استفاده از نور طبیعی در طول روز و همچنین استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساعات شب هزینه برق مصرفی را کاهش می‌دهد.

سپری در پایان گفت: اصلاح مصرف باعث می‌شود جامعه‌ای با تاب‌آوری بالاتر داشته باشیم و پایداری جامعه و آسایش مردم تنظیم شود بنابراین باید سهم و نقش خود را در این فرصتی که به ما داده شده و اصلی‌ترین اتفاق عرصه انرژی محسوب می‌شود