سهم بودجه‌های عمرانی ناجا ناچیز است
سهم بودجه‌های عمرانی ناجا ناچیز است
سکان نیوز/فرمانده ناجا در خصوص اختصاص اعتبارات عمرانی در نیروی انتظامی عنوان کرد: سهم اختصاص یافته به نیروی انتظامی در این حوزه ناچیز است که باید این موضوع نیز مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

به گزارش سکان نیوز، سردار حسین اشتری در جمع نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و شهیدان عرصه نظم و امنیت و درود بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرماندهی معزز کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) و تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع)، گفت: مطالبی که توسط شما در این جلسه مطرح شد بسیار مفید بود و نیروی انتظامی نیز آماده هرگونه همکاری برای پیگیری و اجرای مصوبات است؛ ان شاء الله از این فرصت به دست آمده و ظرفیت خوب مجلس یازدهم در راستای پیشرفت کشور خصوصاً در حوزه امنیت بهره لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه استان مازندران با توجه به ویژگی‌های خاص، مورد توجه تمامی مسئولان است، ادامه داد: ناجا در حد توان و بضاعت خود به صورت ویژه به این استان توجه لازم را دارد و تاکنون اقدامات مطلوبی از لحاظ پشتیبانی انجام شده است؛ اما این میزان اقدامات کافی نیست.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از ظرفیت‌های موجود در راستای حل مشکلات استفاده مطلوب کرده‌ایم، تصریح کرد: باوجود اعتبارات محدود، اما با روحیه جهادی، انقلابی و مشارکت مردم مأموریت‌ها را به خوبی به انجام رسانده‌ایم به طوری که عملکرد ما مورد رضایت مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای عزیز مدظله‌العالی مسئولان و مردم نیز قرار گرفته است، اما تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

شأن و منزلت ناجا در حد رضایت بخش است

سردار اشتری با تاکید بر اینکه باید جایگاه ناجا ارتقا یابد، عنوان کرد: امروز شأن و منزلت ناجا بر اساس اعلام نظرسنجی‌ها در حد رضایت بخشی است؛ این در حالی است که مجموعه‌ای که ابزار لازم را نداشته باشد نمی‌تواند مأموریت‌های خود را به درستی انجام دهد، از این رو لازم است برای رفع مشکلات موجود تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: پشتیبانی در انجام و اجرای مأموریت‌ها، مطلوب و تأثیرگذار است، هر چند در برخی از موارد پشتیبانی صورت نگرفته اما هرگز مأموریت‌های ما متوقف نشده است.

سردار اشتری با بیان اینکه امنیت، سلامت و آموزش جز اصول یک حاکمیت است، خاطر نشان کرد: در کنار موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … باید موضوع امنیت نیز در برنامه‌های مجلس مدنظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید علاوه بر امکانات موجود، بودجه نیروی انتظامی نیز در سال ۱۴۰۰ مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد که در این زمینه باید استاندار مازندران، نمایندگان مجلس و خیران نیز پای کار باشند.

رئیس پلیس کشور به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص خیران امنیت ساز نیز اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم این موضوع را به خوبی با کمک شما نمایندگان مجلس و سایر مسئولان مربوطه جهت دهی کنیم قطعاً در انجام مأموریت‌ها و سایر وظایف محوله موفق خواهیم بود.

اختصاص بودجه مطلوب به پروژه‌های عمرانی ناجا

وی در خصوص اختصاص اعتبارات عمرانی در نیروی انتظامی عنوان کرد: سهم اختصاص یافته به نیروی انتظامی در این حوزه ناچیز است که باید این موضوع نیز مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

این مقام انتظامی با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در موضوعات عمرانی ناجا گفت: اعتبارات ما در نیروی انتظامی محدود است این در حالی است که ناجا جز سازمان‌هایی است که در اقصی نقاط ایران حضور دارد و بیشترین خدمات رسانی را به مردم ارائه می‌دهد؛ بنابراین لازم است کمیسیون عمرانی مجلس با اختیاراتی که دارد بخشی از مشکلات موجود را در این زمینه مرتفع کند.

وی ادامه داد: باید نیازمندی‌های عمرانی نیروی انتظامی در برنامه سال آینده در سطح کشور با هدایت‌های فنی شما مسئولان محلی و خیران رفع شود.

لزوم اهتمام ویژه به معیشت کارکنان ناجا

سردار اشتری به اهمیت معیشت کارکنان نیز اشاره و عنوان کرد: بر اساس نیاز موجود و مأموریت‌های سنگین باید به معیشت کارکنان ناجا به صورت ویژه توجه شود؛ حداقل در استان مازندران مشکل مسکن کارکنان (ملکی یا سازمانی) باید رفع شود به طوری که کارکنان ناجا برای انجام مأموریت‌های خود دارای آرامش و امنیت خاطر باشند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور همچنین به موضوعات فرهنگی حادث شده در استان مازندران اشاره کرد و گفت: به دلیل تعطیلات در طول سال و یا حضور گردشگران در این استان شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها هستیم، البته نیروی انتظامی با برنامه‌ریزی اصولی همچون طرح سالم سازی دریا به خوبی توانسته به این موضوع ورود پیدا کند، از این رو بایستی با توجه به امکانات موجود تمام توان خود را برای سال‌های آینده و پیشگیری از بروز برخی ناهنجاری‌ها به کار بگیریم و در این حوزه قوی‌تر و کامل‌تر حضور داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در موضوع عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه مسئول هستند، عنوان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سهم هر دستگاه باید در این حوزه مشخص و از آنها گزارش‌های لازم دریافت شود.

سردار اشتری در پایان ضمن تشکر از حضور نمایندگان مردم مازندران در این جلسه، خاطرنشان کرد: ان شاء الله با پیگیری مصوبات مطرح شده در این جلسه شاهد پیشرفت استان و ارتقا امنیت باشیم.