سفر به مازندران ممنوع/سخت‌گیری‌های شدید کرونایی در مازندران
سفر به مازندران ممنوع/سخت‌گیری‌های شدید کرونایی در مازندران
سکان نیوز: ۵ شهر فریدونکنار، ساری، آمل، قائمشهر و نکا مازندران همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد ، استاندار مازندران معتقد است کنترل کرونا با وجود جمعیت شناور در مازندران سخت خواهد بود.

به گزارش سکان نیوز/به منظور بازگشت مازندران به وضعیت مطلوب پس از ماه‌ها، اجرای سفت و سخت محدودیت‌های کرونایی در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری مازندران، گفته که، به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح استان، تمامی کارت های تردد قبلی به جز کارت تردد شبانه دارای هولوگرام، باطل شده است.

علی شیرازی همچنین تصریح کرده که، صرفا افراد بومی ساکن هر شهرستان مجاز به تردد خودرویی در آن شهرستان بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است و ملاک تردد خودرویی افراد منوط به ارائه کارت ملی پلاک خودرو و یا بیمه نامه مرتبط با شهرستان و همچنین کارت شناسایی ادارات، کارخانجات و نهادها و یا برگ ماموریت های اداری مهر شده آنان، پروانه کسب و سند مالکیت در آن شهرستان خواهد بود.

وی به این نکته نیز اشاره کرده که، فرمانداران صرفا در مواقع اضطرار (امور پزشکی و قضایی ) به صورت محدود و با قبول مسئولیت مجاز به صدور برگ تردد با قید زمان مشخص هستند.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، نیز در این زمینه، به این نکته اشاره کرد که، به دلیل مختصات خاص مازندران، تراکم جمعیتی، در مرکز تردد چند استان بودن و نزدیکی به مرکز و ناشناخته بودن بیماری در آغاز کار می طلبید که با شیوه های جدید با این بحران برخورد می کردیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد که، کد ملی در کنار پلاک خودروها تا حدودی زیادی می تواند مشکل تردد غیربومیان به استان را حل کرده و به کنترل سرعت شیوع کرونا کمک کند.

وی ادامه داد که، پیشنهاد استفاده از کدملی سرنشینان خودروها را برای کنترل حجم زیاد تقاضای خودروهای غیر بومی برای ورود به مازندران به ستاد ملی مقابله با کرونا داده ایم و منتظر موافقت ستاد هستیم.

حسین‌زادگان به این موضوع نیز اشاره کرد که، با اجرای این طرح ورود خودروها با پلاک غیر بومی به مازندران تنها در موارد خاص و با دریافت مجوز از استان مبداء مجاز خواهد بود.

وزیر بهداشت نیز در سفر به مازندران به این موضوع اشاره کرده بود که، مبارزه با کرونا در مازندران با دیگر استان ها متفاوت است.

نمکی به این موضوع اشاره کرده که مازندران استان ویژه ای است و به دلیل مزیت‌ها و مواهب خدادادی و اقبال بالای گردشگران، گستردگی و رسوب و تراکم جمعیتی؛ مقابله با کرونا در آن بسیار مشکل است.

آیت‌الله محمدی لایینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز چندی پیش در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به این موضوع تاکید کرده بود که، باید شرایطی مهیا شود تا اجازه فعالیت بازار با رعایت شدید دستورالعمل های بهداشتی و تشدید نظارت ها داده شود تا ضمن مبارزه با کرونا معیشت و اقتصاد هم صیانت شود.
بر اساس اعلام سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرده که، در همین مدت تعداد ۲۱۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱۷۸ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۲۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۲۱۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار جدید بستری و ۳۷ بیمار هم ترخیص شدند، ۴۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

هم‌اکنون ۱۳۹۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به کرونا، در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.