سخنگوی صنعت برق؛ اجراي طرح خوداظهاري و قرائت كنتورهاي برق توسط مشتركان
سخنگوی صنعت برق؛ اجراي طرح خوداظهاري و قرائت كنتورهاي برق توسط مشتركان
سکان نیوز؛ سخنگوي صنعت برق گفت: شركت توانير در راستاي رفاه حال مشتركين برق، امكان قرائت كنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق توسط مشترك را از طريق درگاههاي ديجيتال فراهم نموده است.

به گزارش پايگاه خبري توانير، دكتر مصطفي رجبي برق با اشاره به اين كه شركت توانير در راستاي رفاه حال مشتركان برق، امكان قرائت كنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق توسط خود مشتركان را از طريق درگاههاي ديجيتال فراهم نموده است، تاكيد كرد: استفاده از اين امكان كاملا اختياري است و در صورتي كه مشتركان تمايل به استفاده از اين روش نداشته باشند، همكاران صنعت برق براي قرائت كنتور مراجعه خواهند كرد.

رجبي خاطرنشان كرد: مشتركاني كه هنگام مراجعه مامور در محل حضور ندارند و يا به هر دليلي تمايل ندارند مامورين قرائت به محل مراجعه نمايند، مي توانند پس از دريافت پيامك شركت توزيع و در بازه زماني مشخص شده در پيامك ارسالي ، اطلاعات مصرف را از طريق سايت اينترنتي www.saapa.ir و يا اپليكيشن خدمات غيرحضوري برق كه از سايت شركت هاي توزيع قابل دريافت است، اعلام نمايند.
سخنگوي صنعت برق ادامه داد: در همين راستا شركت هاي توزيع پس از بررسي و صحت سنجي اطلاعات مصرف ، قبض برق را صادر خواهد نمود.
وي گفت: بديهي است درصورت عدم ارسال اطلاعات و يا ارسال اطلاعات نادرست مامورين طبق روال قبل جهت قرائت مراجعه خواهند نمود.
رجبي ياداور شد: باتوجه به امكانات ويژه پيش بيني شده در اپليكيشن خدمات غيرحضوري برق، از جمله امكان ارسال اطلاعات مصرف صرفا با عكس گرفتن از كنتور با گوشي همراه و ارسال آن در محيط نرم افزار و راهنمايي نحوه قرائت باتوجه به نوع كنتور ، توصيه مي شود اپليكيشن پيش بيني شده را در گوشي همراه نصب و از آن براي اين منظور استفاده شود.
سخنگوي صنعت برق با بيان اين كه اين نرم افزار علاوه بر فراهم نمودن امكان ارسال اطلاعات مصرف برق، امكان مشاهده و پرداخت قبض صادر شده را فراهم مي نمايد، خاطرنشان كرد: در آينده اي نزديك كليه خدمات (غيرحضوري ) فروش و پس از فروش شركت برق از طريق اين نرم افزار ارائه خواهد شد.