سجادی جایگزین انصاری در معاونت کنسولی وزارت خارجه شد
سجادی جایگزین انصاری در معاونت کنسولی وزارت خارجه شد
سکان نیوز؛ سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر و مثمرثمر جابری انصاری در دوره تصدی، برای سید کاظم سجادی در آغاز مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی از پذیرش استعفای حسین جابری‌ انصاری از سمت معاونت کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خبر داد و گفت که سید کاظم سجادی به عنوان معاون کنسولی وزارت خارجه منصوب شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر و مثمرثمر جابری انصاری در دوره تصدی، برای سید کاظم سجادی در آغاز مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.

سید کاظم سجادی پیش از این سفیر ایران در ارمنستان، مدیرکل امور ایرانیان ، مدیرکل اقتصاد مقاومتی و مشاور وزیر امور خارجه بوده است.

حسین جابری‌انصاری فروردین ۱۳۹۸ به جای پناهی آذر عهده دار معاونت کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه شد. او قبل از آن دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی بود.

پس از تغییر ساختار جدید وزارت خارجه در دی ماه سال ۱۳۹۶ و بعد از آنکه معاونت‌های منطقه‌ای حذف شدند جابری انصاری که آن زمان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه بود به عنوان دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی به فعالیت پرداخت.

جابری‌انصاری سمت‌هایی چون معاونت عربی و آفریقایی وزارت خارجه، نهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه، مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقای وزارت خارجه، سفیر ایران در لیبی و همچنین مدیر گروه مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و مشاور معاونت عربی و آفریقا را در کارنامه کاری خود دارد.