سامانه 1530 در سازمان آرامستان شهرداری آمل راه اندازی شد
سامانه 1530 در سازمان آرامستان شهرداری آمل راه اندازی شد
سکان نیوز:رئیس سازمان آرامستان شهرداری آمل در برنامه های اجرایی سال 99 از راه اندازی سامانه 1530 در سازمان آرامستان خبر داد .

به گزارش سکان نیوز/بهزاد نعمتی گفت : سازمان آرامستان شهرداری جهت تسهیل در ارایه خدمات شبانه روزی به شهروندان و پاسخگوی به بیمارستانها راه اندازی سامانه 1530 را در الولیت برنامه های اجرایی سال 99 قرار داده است.

وی درباره وضعیت شهرستان در شرایط کرونایی؛ پایان سال 1398 گفت : فشار سنگینی در آن روزها به مجموعه پرسنل آرامستان وارد شد و کشور روزهای سختی را تجربه کرد که سازمان آرامستان برای اولین بار در کشور اقداماتی جهت همدلی و همراهی با خانواده های متوفیان کرونایی از قبیل خدمات رایگان تغسیل، تکفین و تدفین به شهروندان ارائه کرد.

رئیس سازمان آرامستان شهرداری آمل در برنامه های اجرایی سال 1399 به نوسازی ناوگان آمبولانس اشاره و بیان کرد : با توجه به شرایط جغرافیایی موجود در شهرستان آمل و تحت پوشش قرار دادن تمام بیمارستان های شهر توسط این سازمان و طبق اساسنامه اتحادیه آرامستانها ، خرید 3 دستگاه خودروی با کیفیت و مجهز به تجهیزات پیشرفته برای حمل متوفی با هدف رعایت اصول بهداشتی و احترام به متوفیان در دستور کار قرار گرفت.

وی از دیگر برنامه های اجرایی سازمان آرامستان در سال 1399را احداث قبور خانوادگی( آلاچیق) و احداث قطعه فاخر هنرمندان شهرستان آمل در بهشت امام زاده عبدالله (ع) اشاره کرد و اظهار داشت : در زمینی به مساحت 500 متر ساخت 10 قطعه آرامگاه (خانوادگی ) با ظرفیت 6 قبر دو طبقه پیش بینی شده است .

بهزاد نعمتی گفت : تکمیل و توسعه قطعه 29 و 30 جهت افزایش ظرفیت قبور و تسطیح بین قبور هم از برنامه های اجرایی سازمان در سال پیش رو است.

رئیس سازمان آرامستان با اشاره به ظرفیت دنیای مجازی در زندگی روزانه افراد از راه اندازی سیستم جستجوی متوفی خبر داد و اظهار داشت : در این سیستم جهت تامین رفاه شهروندان با وارد نمودن نام متوفی تمامی اطلاعات متوفی از قبیل : سال فوت ، نام پدر ، آدرس دفن ، نام قطعه و ردیف را به سهولت بدست می آورند . می توان نسخه‌ای از سیستم جست‌وجوی متوفی از طریق اپلیکیش موبایل در قالب اندروید در اختیار شهروندان قرار داد تا به راحتی آدرس مربوط به قبور عزیزان خود را بیابند . نصب و راه‌اندازی این سیستم می‌تواند علاوه بر افزایش راحتی برای خانواده وآشنایان متوفی ، شناسنامه کاملی از فرد فوت شده باشد.

بهزاد نعمتی با اشاره به اینکه حوادث و بلایای طبیعی بخشی از حقیقت زندگی بوده و امکان بروز هرگونه حادثه و قرار گرفتن در شرایط بحرانی وجود دارد ، عنوان کرد: به منظور آمادگی در مواقع بحرانی” طرح طاهرین” با توجه به درخواست های مکرر شهروندان جهت کمک رسانی افتخاری و داوطلبانه در امر تغسیل و تطهیر اموات در بهشت امام زاده عبداله (ع) با رویکرد آموزشی ، معادشناسی و معاد باوری ، اجرا می شود.

  • نویسنده : 1161