سازمان تامین اجتماعی برای پایداری باید الکترونیکی شود
سازمان تامین اجتماعی برای پایداری باید الکترونیکی شود
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و تحول دیجیتال این سازمان برای غیرحضوری کردن خدمات عمومی از طرح ۳۰۷۰ خود رونمایی کرده است.

علی اصغر دادخواه در جلسه هفتگی ستاد اجرایی 3070 تامین اجتماعی استان با بیان این که سازمان تامین اجتماعی برای پایداری باید الکترونیکی شود، اظهار داشت: با اجرای طرح ” هر همکار، یک رسانه ” در این استان از ظرفیت همکاران سازمان در فضای رسانه‌ای برای اجرای موثر طرح 3070 استفاده می شود.
وی افزود: این اداره کل به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، طرح ۳۰۷۰ را در قالب دوشنبه های دیجیتال اجرایی کرده و تاکنون 21 خدمت خود را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کرده است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: بر اساس تعداد مراجعات و سرویس های پرتراکم، خدمات تامین اجتماعی اولویت بندی شده و مقرر شده است تا پایان بهمن ماه جاری، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری، ۷۰درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی حذف شود و به همین دلیل این طرح، ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.
دادخواه با بیان این که هر طرح برای اجرای موثر و مطلوب نیازمند پیوست رسانه ای است، افزود: همکاران سازمان با توجه به ارتباط مستقیم با مردم می توانند بهترین مبلغ و راهنمای مخاطبان در اجرای این طرح بزرگ الکترونیکی باشند.
وی اظهار داشت: هر همکار سازمان به عنوان یک رسانه در این طرح ایفای نقش می کند و ضمن راهنمایی مخاطبان، در صورت نیاز امور مربوط به ثبت نام غیرحضوری و نیز دریافت خدمت را یک بار در گوشی های هوشمند مردم و با اجازه خود مخاطبان انجام داده و مراحل دریافت خدمت را به صورت غیرحضوری آموزش خواهد داد.
وی گفت: استفاده حداکثری همکاران از فضای مجازی در پیام رسان های مختلف و انتشار گسترده محتواهای تولید شده در زمینه 3070 به همراه پاسخگویی آنلاین به سوالات مردم در فضای مجازی می تواند در آشنایی بیشتر مردم با این طرح نقش موثری ایفا کند.
دادخواه تاکید کرد: با توجه به طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی و توسعه خدمات غیرحضوری به جامعه تحت پوشش از تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایانی که تاکنون در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ثبت نام نکرده‌اند، دعوت می‌شود که از طریق نشانی های eservices.tamin.ir ، es.tamin.ir و یا سایت اداره کل تامین اجتماعی قم به نشانی qom.tamin.ir نسبت به ثبت نام و ثبت شماره حساب بانکی اقدام کنند.