زنگ مهر تحصیلی در زیرسایه کرونا نواخته شد
زنگ مهر تحصیلی در زیرسایه کرونا نواخته شد
سکان نیوز/ساری - زنگ شروع سال تحصیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور برخی از دانش آموزان در مدارس مازندران نواخته شد.

به گزارش سکان نیوز، زنگ شروع سال تحصیلی صبح شنبه با حضور جمعی از مسئولان استان مازندران در مدرسه مرحوم شهابی کیاکلا نواخته و سال جدید تحصیلی رسماً آغاز شد.

مازندران در سال تحصیلی جدید ۵۰۸ هزار و ۴۵۰ دانش آموز خواهد داشت که اول ابتدایی تا پایان متوسطه دوم را شامل می‌شود. در مجموع ۹۹ درصد دانش آموزان شامل ۴۹۹ هزار و۱۶۴ نفر در مدارس مربوطه ثبت نام کرند. همچنین میزان ثبت نام دانش آموزان مقطع ابتدایی در مازندران با ضریب ۹۹.۳ درصد ۲۶۶ هزار و ۶۳۰ نفر است و در مقطع متوسطه دوم با ضریب ۹۸ درصد از مجموع پیش بینی ۱۲۵ هزار و ۱۷۰ نفر می‌باشد.

همچنین تاکنون در مقطه متوسطه دوم رشته‌های نظری ۹۹.۱ درصد یعنی ۶۵ هزار و ۳۸۳ دانش آموز در مدارس استان ثبت نام شدند. در متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز ۹۲ درصد دانش آموزان از مجموع واجدین شرایط مراحل ثبت نام در مدرسه را گذراندند که شامل ۴۱ هزار و ۹۸۱ دانش آموز می‌شود.

زنگ تحصیلی با حضور تعدادی از دانش آموزان پایه اول دبستان، پایه اول دوره متوسطه اول و سال اول متوسطه دوم در مدارس مازندران نواخته شد.

با توجه به وضعیت قرمز بسیاری از شهرستان‌های مازندران، حضور دانش آموزان و تحصیل به صورت مجازی ادامه خواهد یافت.