رییس‌جمهور دستور ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شمال کشور را صادر کند
رییس‌جمهور دستور ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شمال کشور را صادر کند
سکان نیوز/عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی دولت نسبت به هشدارهای مسئولان شمال کشور برای جلوگیری از سفر افراد به این منطقه از رییس جمهور خواست تا ورود تمام خودروهای غیربومی به استان‌های شمالی در تعطیلات پیش رو را ممنوع کند.

سکان نیوز/علی بابایی کارنامی ، با انتقاد از بی‌توجهی مردم نسبت به توصیه‌ها پیرامون عدم سفر به استان‌های شمالی در وضعیت شیوع کرونا آن هم در شرایطی که تعطیلات چند روزه را در پیش داریم، گفت: استانداری از اختیارات لازم برای ممنوع کردن ورود مسافران به داخل استان برخوردار نیست و دولت آقای روحانی نیز در این زمینه اصلا برنامه‌ای ندارد و نمی‌دانم چگونه باید به عنوان وکیل مردم در این زمینه هشدار بدهیم.
دولت معادلات مردم شمال کشور برای داشتن زندگی عادی را برهم نزند
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، ادامه داد: دستور بدهید تردد تمام خودروهای غیربومی به استان‌های شمالی در شرایطی که با شیوع کرونا مواجه هستیم، ممنوع شود.
وی تصریح کرد: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که جان مردم استان‌های شمالی مهم است، ما تا چه زمان باید تاوان سفرهای تهران‌نشینان به این منطقه را بدهیم؟ اگر دولت نمی‌خواهد در حوزه عمران، تامین منابع مالی و …از ما حمایت ‌کند حداقل معادلاتمان را برای داشتن یک زندگی عادی برهم نزند.
سفر به شمال در ایام کرونا حرکت در مسیر باخت-باخت است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به افرادی که در ایام تعطیلات قصد سفر به استان مازندران را دارند، تاکید کرد: چرا در زمانی که به دلیل شیوع کرونا، جان مردم به خطر افتاده است به استان‌های شمالی سفر می‌کنید؟ این اقدام شما حرکت در مسیر باخت-باخت است که در پی آن هم مردم مقیم شمال کشور و هم مسافران بازنده می‌شوند چرا که مبتلا یا ناقل این بیماری می‌شوند و ویروس را به استان‌های خود هم انتقال می‌دهند.
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم کمی صبر کنند تا راهکار دائمی برای مقابله با ویروس کنترل ارائه شود، کما اینکه به دنبال پیشرفت علم، راه‌های جدیدی برای از بین بردن این ویروس ارائه می‌شود، بنابراین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های خود بمانند و شمال را برای سفر انتخاب نکنند که نه برای ما و نه خودشان منفعتی به همراه نخواهد داشت.