رژیم جعلی در تنگنای فروپاشی
رژیم جعلی در تنگنای فروپاشی
سکان نیوز؛ ‏روز جهانی قدس روز تاریخی و تعیین کننده ای در دنیای اسلام است که برای مسلمین و آحاد مردم ستمدیده فلسطین نقش حیاتی دارد و امروز رژیم جعلی در تنگنای فروپاشی است.

عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت؛ فلسطین بر اساس یک نقشه شوم استکباری و طرح انگلیسی آمریکایی و متحدانش در سال ۱۹۱۷ با اعلامیه بالفور و سپس در سال ۱۹۴۸ رسماً به اشغال غاصبان سرزمین وحی درآمد و در طول ۷۰ سال اخیر همواره به عنوان مسئله مهم و محوری در جهان اسلام شناخته می‌شود.

رژیم نامشروع صهیونیستی در طول این سال‌ها کوشید با چراغ سبز آمریکا و مجامع بین المللی با زیر پا نهادن تمامی اصول و قواعد انسانی حقوق حقه و مسلم مردم بی دفاع فلسطین را پایمال کند که البته با یاری خداوند و همبستگی و مقاومت گروه‌های مردمی تاکنون در تحقق نیت شوم نیل تا فرات ناکام ماند.

فلسطین در طی دوران سخت مبارزه و مقاومت برای بازستانی قدس شریف با زخم عمیق و التیام نیافتنی سازش و مصالحه غیر انسانی سران مرتجع کشورهای عربی مواجه بوده و هست تا جایی که اکنون برخی از سران به ظاهر متحد جبهه عربی اسلامی وجدان خود را زیر پا گذاشته و از طرح صلح و سازش با غده سرطانی منطقه یعنی رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل رونمایی می‌کنند.

مبارزان فلسطینی امروز بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و وحدت کلمه برای مقابله هوشمندانه با انواع توطئه‌های سرزمینی و فراسرزمینی نیاز دارند تا بتوانند با ناکام کردن آمریکا و رژیم صهیونیستی در اجرای نیات پلیدشان، آزادی قدس شریف را برای همه فلسطینیان و مردم حق طلب منطقه با جهاد و مقاومت سرسختانه که یگانه راه آزادی سرزمین وحی از چنگال دژخیمان صهیونیستی است، به ارمغان آورند.

نکته اساسی اما در جبهه مقاومت پیشتازی و پشتیبانی لاینقطع جمهوری اسلامی ایران در جانبداری حق طلبانه از مبارزات مردم ستمدیده فلسطین است که تاکنون علاوه بر دستاوردهای مثبت سیاسی و معنوی برای گروه‌های مقاومت فلسطینی، سبب توقف طرح‌های سازشکارانه و ریاکارانه قدرت‌های مستکبر و برخی سران خودفروخته منطقه در این میدان شده است.

نکته حائز اهمیت دیگر در این میدان فراگیری موج ضد صهیونیستی در اقصی نقاط جهان است که بواسطه بیداری مردم سایر کشورها که هر ساله با برپایی گسترده تظاهرات ضد اسرائیلی و سایر اقدامات و سایر توقف جنایات نظامیان رژیم کودک کش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را فریاد می‌زنند، نقشه‌های شوم دشمنان واقعی فلسطین را به سرابی تبدیل ساخته و غاصبان مامن مردم بی گناه فلسطین را در تنگنای فروپاشی قرار داده است.

امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی با ابتکار ارزنده خود در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس مشعل فروزان مبارزه جهانی علیه غده سرطانی منطقه یعنی رژیم صهیونیستی را روشن کرده و اینک این مشعل تابناک در دستان توانای خلف رشیدش امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای قرار دارد که گرما و روشنی آن هرگز خاموش نخواهد شد و همچنان که مقتدای جهان اسلام بدرستی نوید آن را داد نابودی رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک شده است که البته تحقق این مهم همواره نیازمند تعمیق پیوند گروه‌های مجاهد فلسطینی و عمق بخشی به روند مبارزات حق طلبانه آنان و نیز اتحاد و همراهی کشورها و مردم آزادیخواه منطقه در پشتیبانی از جبهه مقاومت است.