ركورد پيك مصرف برق سال 98 در استان خوزستان  شكسته شد
ركورد پيك مصرف برق سال 98 در استان خوزستان  شكسته شد
سکان نیوز:مدير عامل شركت برق منطقه اي خوزستان با بيان اينكه ركورد پيك مصرف برق سال 98 در استان شكسته شد از مشتركان خواست در مديريت مصرف برق حساسيت بيشتري داشته باشند.

به گزارش سکان نیوز/محمود دشت بزرگ،مدير عامل شركت برق منطقه اي خوزستان اظهار كرد: با شروع هفته جاري و افزايش دما مصرف برق نيز افزايش پيدا كرد و روز گذشته ( يكشنبه 15 تيرماه) پيك مصرف برق سال 98 كه هشت هزار و 83 مگاوات بود و در دوازدهم تيرماه رخ داده بود، شكسته شد.
وي بيان كرد: اوج مصرف برق در روز گذشته هشت هزار و 132 مگاوات شد كه نسبت به هفت هزار و 762 مگاوات مدت مشابه در سال قبل؛ 4.5 درصد رشد را نشان مي دهد.
مدير عامل برق منطقه اي خوزستان افزود: با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي و هشدار مديريت بحران استانداري خوزستان مبني بر افزايش دما 49 درجه يا بيشترتا آخر هفته در اغلب مناطق استان و افزايش استفاده از وسايل سرمايشي، از مردم مي خواهيم كه با مديريت مصرف برق به خصوص در ساعت هاي پيك (14 تا 17 و 21 تا 23) ما را در تامين برق ياري كنند.
دشت بزرگ تاكيد كرد: مصرف زياد برق باعث مي شود تا درصد بارگيري از تجهيزات افزايش پيدا كند و از آنجايي كه افزايش دما در كنار بارگيري بالا به اين تجهيزات فشار واد مي كند باعث آسيب به آنها و خاموشي هاي ناخواسته مي شود كه با مصرف 5 تا 10 درصدي مشتركان مي توان از آن جلوگيري كرد.