رفع مشکل فاضلاب خانگی شهر چالوس با اعتبار یک میلیاردی
رفع مشکل فاضلاب خانگی شهر چالوس با اعتبار یک میلیاردی
سکان نیوز:شهردار چالوس از رفع مشکل فاضلاب خانگی این شهر با اعتبار یک میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این اعتبار اختصاص خواهد یافت و این مشکل بزرگ چالوس بر طرف خواهد شد.

به گزارش سکان نیوز/جعفر ردایی با اشاره به تداوم اقدامات عمرانی و خدماتی در سال جاری در چالوس اظهار کرد: تعداد ۱۲۰ پروژه عمرانی بزرگ و کوچک با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در سطح شهر چالوس در سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ شهر چالوس برای نخستین بار به صورت عملیاتی مصوب شده است، تصریح کرد: این بودجه در قالب ۶ ماموریت، ۲۳ برنامه، ۴۶ طرح و یکصد و ۱۱ پروژه برنامه ریزی شده که اولویت آن تکمیل پروژه های نیمه تمام و ایجاد بستر برای کسب درآمدهای پایدار است.

شهردار چالوس در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به دفع فاضلاب خانگی گفت: با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی، سپتاژ (دفع فاضلاب خانگی) به زودی حل و اجرایی خواهد شد و در همین رابطه یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که نیمی از آن توسط سازمان و نیمی هم شهرداری از محل منابع داخلی تامین خواهد شد.

ردایی اجرای گام اول بازآفرینی شهری در محله بازا رروز چالوس را یکی از اقدامات مهم شهر برشمرد و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح بازآفرینی شهری، برای مرحله اول بازسازی و احیای بازار سنتی سرپوشیده ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری و ۱۷۶ میلیون تومان از محل بازآفرینی شهری اعتبار در نظر گرفته شد و به زودی عملیاتی می شود.

وی احداث پارک و بوستان محله را یک امر ضروری دانست و گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی محله دارکلا تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید که شامل سرای محله، پارک، بوستان، پارکینگ، پارک کودک، زمین فوتبال چمن مصنوعی و زمین والیبال است.

شهردار چالوس با تاکید بر اینکه بیماری و ویروس کرونا همچنان به قوت خود باقی است و باید نکات بهداشتی رعایت شود، بیان کرد: شهرداری کماکان نسبت به ضدعفونی سطح شهر اقدامات لازم را انجام خواهد داد همچنین برای ملاقات عمومی روزهای سه شنبه ها نیز سامانه ۱۳۷ جهت ارتباط تلفنی برقرار است، اما از آنجا که برخی پرونده ها نیاز به بررسی حضوری دارند، دیدار حضوری نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی میسر بوده و شهروندان می توانند با رعایت موارد بهداشتی به صورت حضوری ملاقات کنند.

ردایی افزایش سرانه درآمد عمرانی را یکی از ضروریات شعار سال و توسعه پایدار عنوان کرد و ادامه داد: بخش عمده درآمد شهرداری از محل فروش تراکم و صدور پروانه است و در این رابطه در سال ۹۸ تعداد ۱۵۰ هزار متر مربع پروانه صادر شد یعنی تقریبا دو برابر نسبت به سال قبل که همه اینها خدمات می خواهند.

وی یادآور شد: متاسفانه افزایش ساخت و ساز هم نمی‌تواند شهرداری را به توسعه پایدار برساند بنابراین برای تحول در سال جهش تولید نیاز به جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است چراکه توسعه گردشگری علاوه بر اشتغالزایی، درآمد پایدار برای شهرداری و توسعه اقتصادی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت.

شهردار چالوس گفت: در راستای جذب سرمایه گذاری ، حدود ۸۵ هزار متر مربع هتل پنج ستاره در زمین مناسبی در منطقه خط هشت به مرحله صدور پروانه رسید.

  • نویسنده : 1161