رفتارهای عجیب در رسانه رسمی باشگاه استقلال+تصاویر
رفتارهای عجیب در رسانه رسمی باشگاه استقلال+تصاویر
انتشار تصویر جلد نشریات در تنها صفحه اطلاع‌رسانی باشگاه استقلال طی روزهای اخیر که این مجموعه با حواشی مختلفی روبرو است، جای تامل دارد.

سکان نیوز، چند سال پیش بود که سازمان لیگ، باشگاه‌ها را ملزم کرد با فعال کردن رسانه‌های رسمی خود، یکی از الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت کنند و در این زمینه نیز مدیران روابط عمومی و رسانه‌‌ای با باشگاه‌ها قراردادهای رسمی امضا کنند. بعد از این اتفاق، باشگاه‌ها کم کم این رویه را در پیش گرفتند؛ اگرچه هنوز هم هستند باشگاه‌هایی که این قواعد را رعایت نمی‌کنند. این باشگاه ها هم مخاطبان خود را دچار مشکل می‌کنند و هم رسانه‌هایی که اخبار را پوشش می‌دهند، به دردسر می‌اندازند.

یکی از این باشگاه‌ها، استقلال است. باشگاهی پرطرفدار با مخاطبان رسانه‌ای فراوان که هر لحظه اخبارش را پیگیری می‌کنند اما طی روزهای اخیر، اتفاقات عجیبی در بخش رسانه‌ای این مجموعه رخ داده است. جدای از رفت و آمد افراد متفرقه، اتفاقات دیگری طی روزهای اخیر در این بخش رخ داده که جای تامل است.

فارغ از بحث اطلاع رسانی که وظیفه اصلی بخش روابط عمومی است که مدتی است در آن خلا ایجاد شده، باشگاهی چون استقلال هنوز یک سایت رسمی ندارد چون مدت‌ها است فعالیتی نداشته است. در شرایطی که سایت این باشگاه چند سال فعال بود، ماه‌هاست از داشتن سایت رسمی محروم شده. در این بین، فعالیت رسانه ای استقلال در روزهای اخیر تنها به یک کانال تلگرامی منتهی شده و اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد که جای تعجب دارد.

به طور مثال، انتشار صفحه اول روزنامه‌های ورزشی در کانال رسمی یک باشگاه لیگ برتری، یک کار غیر حرفه‌ای محسوب می‌شود. مشخص نیست چه فردی روی این کار اصرار دارد و هر روز روی این موضوع تاکید هم بیشتر می شود. روز دوشنبه بود که صفحه اصلی روزنامه‌های اصلی و ورزشی کشور ساعت 16 در این کانال منتشر شد؛ در شرایطی که معمولا این کار نیمه شب توسط کانال‌های اطلاع رسانی صورت می‌گیرد. نکته عجیب دیگر انتشار تصویر صفحات هفته‌نامه یا روزنامه‌هایی است که تنها جلد آن در فضای مجازی منتشر می‌شود!

طی روزهای گذشته، روی جلد بیشتر نشریات تصاویر مصاحبه بازیکنان پرسپولیس و جدال لفظی افشین پیروانی و امیر قلعه‌نویی منتشر شده ولی ظاهرا فردی در استقلال اصرار دارد این تصاویر را در کانال اطلاع رسانی منتشر کند.

باید منتظر ماند و دید آیا سعادتمند که وعده تغییرات گسترده در استقلال را داده، آیا روی این موضوعات نظارت دارد یا همچنان شاهد اشتباهات چند روز گذشته در بخش رسانه‌ای خواهیم بود.

در زیر تصاویر اقدامات باشگاه استقلال برای انتشار تصاویر روزنامه‌های ورزشی کشور را می‌بینید؛ آن هم در شرایطی که 15 باشگاه دیگر لیگ برتر تاکنون چنین اقدامی انجام نداده‌اند. در بین تصاویر روزنامه‌ها جلد نشریه‌ای مشاهده می‌شود که ظاهرا یکی از افراد تازه وارد در استقلال مدیریت آن را بر عهده دارد.

  • نویسنده : مانی