رئیس جمهور مجلس را در راس امور نمی‌داند و جایگاهی برای آن قائل نیست
رئیس جمهور مجلس را در راس امور نمی‌داند و جایگاهی برای آن قائل نیست
سکان نیوز؛ رئیس‌جمهور در شورا سران قوا حس می‌کند مجلس اصلا در کشور کاره‌ای نیست و به همین دلیل در صحن علنی حضور پیدا نمی‌کند و پارلمان را در راس امور نمی‌داند و جایگاهی برای آن قائل نیست.

احمد علیرضابیگی می‌گوید مشکل اصلی کشور در موضوع خودرو، دولتی بودن آن است و چون بنا ندارد دست و پایش را از این حوزه خارج کند برای سود بیشتر، آنرا انحصاری کرده و با وضع تعرفه بالا و قیمت‌گذاری خاص مدیریت می‌کند؛ در شرایط فعلی تنها بازاری که نقد شوندگی بالاتری دارد خودرو است ضمن اینکه دولت نشان داده که برای حل این موضوع اراده‌ای ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس همچنین می‌افزاید که روحانی و دولت او، مشکلات خود را برای به دست آوردن مصوبه‌های لازم از طریق شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا حل می‌کنند و با توجه به قدرتی که رئیس‌جمهور در آن شورا دارد حس می‌کند مجلس اصلا در کشور کاره‌ای نیست و به همین دلیل در صحن علنی حضور پیدا نمی‌کند و پارلمان را در راس امور نمی‌داند و جایگاهی برای آن قائل نیست.

علیرضابیگی می‌‌گوید که در طول فعالیت‌های دولت حسن روحانی ارزش پول ملی به یک دهم تقلیل پیدا کرده که فاجعه بزرگی است و به نظر می‌رسد او بنا دارد سرزمین سوخته از خود باقی بگذارد و دولت آینده را به خاک سیاه بنشاند ولی تا زمانی که به هم ریختگی وضعیت اقتصادی را سرو سامان ندهیم و مبارزه واقعی با فساد را عملیاتی نکنیم مشکلات معیشتی مردم حل نخواهد شد.

نماینده مردم تبریز می‌افزاید که ما نیازمند به روی کار آمدن یک دولت صالح هستیم که برای برخورد با فساد و تبعیض هیچ گونه ملاحظه‌ای نداشته باشد.

علیرضا بیگی افزود: مشکل اصلی کشور در موضوع خودرو آن است که دولت، خودروساز است و چون بنا ندارد دست و پایش را از خودروسازی بیرون بکشد همه امکانات قوه مجریه را به کار می‌گیرد تا بتواند خودروی تولید شده را به بالاترین قیمت بفروشد.

** بازار خودرو کسری بودجه دولت را تامین می‌کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:دولت در این مسیر با وضع تعرفه برای واردات خودرو، بازار انحصاری ایجاد کرده و به سازمان استاندارد با وجود آنکه نواقصی در خودروهای تولید شده داخلی وجود دارد فشار آورده و این سازمان را وادار می‌کند تا از کم و کسری‌های خودروی تولید شده صرف نظر کند و یا اینکه با برخی سیاست‌‌هایی که در گذشته شاهد آن بودیم مانند اعطای وام به خریداران خودرو، آنان را وادار به خرید به قیمتی که اعلام شده بود می‌کردند در حالی که قیمت خودرو واقعی نبود.

وی افزود؛ مشکل اعظم صنعت خودرو کشور به انحصاری بودن بازار آن بازمی‌گردد ضمن اینکه مشکل دیگر تحرکات و دست دولت در بازار خودرو است و بخش دیگر ماجرا هم به غیرواقعی بودن اقتصاد بازمی‌گردد.

نماینده مردم تبریز گفت:بازارهای مختلفی که در کشور وجود دارد نمی‌توانند مستقیما مورد مداقه قرار گیرند که می‌توانم به بازار ارز، طلا، ‌خودرو، ‌مسکن، سهام و … اشاره کنم. هم اکنون ناکامی در بازار سهام، بورس و سرمایه را شاهد هستیم در حالی که می‌بایست سرمایه‌ها در آنجا متمرکز شوند تا در تولید و اشتغال استفاده شوند.

وی بیان داشت:روحانی مشکلات خود را برای به دست آوردن مصوبه‌های لازم از راه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا حل می‌کند و با توجه به قدرتی که رئیس‌جمهور در آن شورا دارد، حس می‌کند مجلس اصلا در کشور کاره‌ای نیست.

متاسفانه شرایط فعلی به صورتی است که دولت جایگاهی برای مجلس قائل نیست؛ عملکرد قوه مجریه در طول این 7 سال را هم دیده‌ایم و مشخص است که دولت در موضوعات اقتصادی شأنی برای مجلس قائل نیست و تصور می‌کند می‌تواند مشکلاتش را از طریق شورای عالی هماهنگی سران قوا برطرف کنند که اتفاقا چنین موضوعی هم رخ داده و مسبوق به سابقه است؛ این موضوع عملا سبب ناکارآمد شدن نهاد مجلس شده در حالی که مجلس در جمهوری اسلامی در راس امور است.