رئیس جمهوری: ارتش مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است
رئیس جمهوری: ارتش مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است
سکان نیوز؛ جای جهان، بنا به پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی، امکان نمایش رژه سربازان ایران وجود ندارد، اما شهروندان ایران در خانه و همه فعالان اقتصادی و اجتماعی در محل کار، مانور اقتدار ملی و اجتماعی ((مدافعان وطن)) و ((یاوران سلامت)) را به چشم می بینند و بر ارتش جمهوری اسلامی ایران و بر کادر سلامت درود می فرستند.

ارتش چه در جنگ، چه در صلح، چه در جنگ سخت، چه در جنگ نرم، چه در جبهه، چه در خیابان، چه در پادگان و چه در بیمارستان، پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است. شما در دفاع مقدس در برابر دشمن از ایران دفاع کردید و چپ و راست و فقیر و غنی و روستایی، شهری و پیر و جوان را از هم جدا نساختید، شما ارتش ایران بودید و همواره ارتش ایران می‌مانید.

روزی دشمن پیش چشم شما عیان بود و مقابله با دشمن آسان‌تر بود. اکنون دشمن پنهان است و در صف مقدم این جبهه پزشکان و پرستاران ایران در حال جنگند و شما پشتیبان آنان هستید. روزی شما در جبهه بودید و شهروندان پشت جبهه، اکنون کادر بهداشت و درمان در جبهه است و شما پشتیبان آنان در پشت جبهه هستید. مطمئنیم جبهه‌ای که پشتش به ملت و ارتش و نیروهای مسلح باشد حتماً پیروز است.

جهان این جنگ را فراموش نخواهد کرد انسانی ترین جنگ تاریخ که در آن همه انسان‌ها و همه ارتش‌ها برای انسان ها می جنگند. این رژه تاریخی از صد رژه مناسبتی برتر و زیباتر است، همه ما صدای پوتین‌ها، نوای سرودها، صدای تکبیرها و جلوه‌ نظم و انضباط اجتماعی را به خاطر خواهیم سپرد. از ارتش نظم و انضباط اجتماعی در فاصله گذاری اجتماعی را می آموزیم. از ارتش جان فدا کردن برای میهن و انسان را می آموزیم، از ارتش جنگیدن برای صلح را می آموزیم از ارتش ایمان به خداوند و خدمت به خلق را می آموزیم.

عظمت کار ارتش در مقاطع مختلف در صحنه‌های اجتماعی از کمک به ملت و دولت در جریان سیل، زلزله، بیماری و دیگر بلایای اجتماعی، ضرورت حفظ نیروی جنگ و دفاع در دوران صلح و آرامش را بیش از پیش ثابت می‌کند. ارتش ما نه نماد جنگ سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است.

دولت‌ها در این میان می‌آیند و می‌روند تا به ملت‌ها خدمت کنند اما ارتش‌ها می‌مانند و شما در تاریخ می‌مانید، چه پیش چشم ملت رژه بروید چه برای سلامت سربازان رژه نروید. صدای بلند ارتش و ملت بزرگ ایران در روز ۲۹ فروردین ۱۳۵۸که “ارتش فدای ملت -ملت فدای ارتش ” بود، جاودانه خواهد ماند.

خداوند یار و یاور شما باشد.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران»