دولت قیمت داروها را به درستی کنترل نمی‌کند
دولت قیمت داروها را به درستی کنترل نمی‌کند
سکان نیوز/سخنگوی کمیسیون برنامه مجلس از اینکه دولت وظیفه خود را درباره کنترل قیمت داروها به درستی انجام نمی‌دهد گلایه کرد و گفت: امروز ما با خلأ همت دولت در عدم نظارت بر قیمت‌ها با وجود نیروی انسانی زیاد در اختیارش مواجه هستیم.

سکان نیوز/محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، درباره قیمت برخی داروهای وارداتی از جمله داروی «پلاویکس» ضمن گله مندی از عملکرد دولت گفت: یکی از وظایف مسلم و غیر قابل انکار دولت خصوصا در شرایط جنگی و تحریم کنترل بازار و قیمت‌ها و جلوگیری از سواستفاده گران از شرایط جنگی در کنترل قیمت‌ها در بازار است.
وی گفت: کشور ما در شرایط سخت جنگ تحمیلی اقتصادی قرار دارد و آمریکای جنایتکار تحریم ظالمانه‌ای را به صورت وسیع علیه ملت بزرگ و غیور ما قرار داده است اما به فرمان مقام معظم رهبری در مقابل این جنایت مقاومت می‌کنیم و در این جنگ هم پیروز خواهیم شد.
مفتح افزود: در این شرایط دولت نباید از وظیفه خود که کنترل قیمت در بازار است کوتاهی کند که دولت برای کنترل قیمت‌ها نیروی انسانی زیادی دارد، همچنین سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان سازمان‌هایی هستند که باید در کنترل قیمت‌ها در بازار ورود کنند که به نظر من دولت در کنترل قیمت‌ها همت نمی‌کند و خلأ امروزه ما خلأ همت دولت است که باید کنترل قیمت‌ها را در همه کالاها به ویژه در دارو در اولویت قرار دهند.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه اظهار داشت: در چند روز اخیر گزارشاتی مشاهده شده که برخی داروها با قیمت بالا به دست بیمار می‌رسد، به طور مثال قیمت برخی داروها از جمله داروی پلاویکس حتی با ارز آزاد قیمت این دارو باید چندین برابر کمتر از قیمتی باشد که هم اکنون در بازار به فروش می‌رسد.
مفتح در پایان گفت: معتقدیم که دولت وظیفه خود را در این زمینه به درستی انجام دهد و گله مند هستیم از دولت که چرا کنترل قیمت‌ها را در بازار به خصوص در حوزه دارو به درستی انجام نمی‌دهد.