دولت خسارت های کرونایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش دهد
دولت خسارت های کرونایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش دهد
سکان نیوز؛ یک فعال فرهنگی اجتماعی خواستار ورود ستاد ملی مقابله با کرونا به تبعات خسارت بار این ویروس مرگبار در حوزه فعالیت های غیر بهداشتی شد.

عقیل امامی در گفت و گویی بیان داشت: کرونا غیر از خسارت های بهداشتی و اقتصادی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز زیان های هنگفتی به کشور تحمیل کرده است.
وی با اشاره به بیکاری گسترده صنوف و فعالان غیر اداری در اثر شیوع کرونا افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا علاوه بر تدوین بسته های حمایتی معیشتی، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز باید بسته های مشابه تهیه ، تصویب و ابلاغ کند.
امامی یادآورشد: جوانان و جمعیت مولد جامعه بیشترین ضربه فرهنگی را از بحران کرونا متحمل شده اند.
وی با اشاره به داده های آماری درخصوص مبتلایان به کرونا ادامه داد: این ویروس مهاجم مبتلایان را نیز درگیر مشکلات رفتاری و فرهنگی می کند که باید برای این مهم نیز چاره جویی شود.
این فعال فرهنگی اجتماعی لزوم توجه به تغییر سبک زندگی اجتماعی در شرایط بحران کرونا را یادآورشد و افزود: سبک زیست اجتماعی در اثر شیوع این بحران تا سالهای آتی نیازمند برنامه ریزی و مدیریت جامع است.
وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی های علمی باز توانی جمعیت درگیر با بحران کرونا به تصویب و ابلاغ بسته های همپوشان سیاست های حمایتی نیاز دارد .
به گفته وی وزارت کشور بعلت جامعیت نقش فرهنگی واجتماعی آن در جامعه باید گرانیگاه سیاست های پشتیبان این حوزه باشد.
امامی رویکرد متفاوت کشورمان با سایر کشورها در حوزه فرهنگی و اجتماعی را یادآورشد و افزود: رویکرد مبتنی بر دین مبین اسلام در امتزاج با دستورات بهداشتی الگوی تمام عیار مردم کشورمان در برون رفت از شرایط بحرانی کرونا است و در این ارتباط توسل به امامان و معصومین (ع) راهگشا خواهد بود.
این فعال حوزه رسانه همچنین رصد و ارزیابی تحولات فرهنگی در شرایط حاضر و مقایسه آن با گذشته را مهم دانست وتصریح کرد: این برهه تاریخی می تواند درآینده مبنای رفتار اجتماعی در شرایط بحرانی و اضطرار قلمداد شود