دولت برای سال پایانی کارش بودجه‌ای تورم زاو غیر قابل دفاع تنظیم کرد
دولت برای سال پایانی کارش بودجه‌ای تورم زاو غیر قابل دفاع تنظیم کرد
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس لایحه بودجه سال آینده را غیر شفاف دانست وافزود: دولت برای سال پایانی کارش بودجه‌ای تورم زاو غیر قابل دفاع تنظیم و ارائه کرده است.

علی کریمی فیروزجایی در گفتگویی با تاکید بر تعیین تکلیف بدهی انباشته دولت به صندوق توسعه ملی افزود: عدم حل این مشکل در بودجه سال آینده ساختار آن را به هم ریخته است.

نماینده مردم بابل گفت: مجموع بدهی‌های سررسید شده دولت در سال آینده به صندوق توسعه ملی حدود ۱۲ میلیارد و ۲۲۱ میلیون دلار و ۵۰۰ میلیون یورو به‌صورت ارزی و ۲۰ هزار میلیارد ریال به‌صورت ریالی است.

نماینده مردم بابل انباشت بدهی سررسید شده دولت به صندوق توسعه ملی را موجب زیان عمومی و کسری منابع دانست و افزود: بی توجهی به روح قانون در تنظیم روند فعالیت‌های توسعه خسارت بار است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر عزم قاطع مجلس برای افزایش حمایت‌های قانونی از اقشار ضعیف یادآورشد: توانمند سازی افراد نیازمند و ارتقای سطح معیشتی آنان تکلیف اساسی مجلس است.

افزایش کاذب قیمت‌ها منطقی و قانونی نیست

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به افزایش سرسام آور قیمت کالا و خدمات در یکسال اخیر افزود: متأسفانه بسیاری از افزایش کاذب قیمت‌ها از رویه‌های منطقی و قانونی برخوردار نیست.

فیروزجایی تصریح کرد: دولت باید با افزایش سیاست‌های نظارتی و بکارگیری ابزارهای قانونی ثبات بازار را تأمین و تضمین کند.

این مسئول پارلمانی با تاکید بر ضعف عملکرد دولت در اجرای سیاست‌های پولی و بانکی گفت: دولت در تنظیم و اعمال مقررات پولی و سیاست‌های متمرکز در حوزه ارز و سکه عملکرد ضعیفی داشته است.

کریمی فیروزجایی بی توجهی به الگوی اقتصاد مقاومتی را در بودجه سال آینده از اشکالات مهم دانست وافزود: علاج مشکلات اقتصادی امروز کشور توجه به مؤلفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است.

رئیس مرکز پشتیبانی‌های علمی مرکز بسیج اساتید کشور گفت: ۳ هزار نفر از استادان بسیجی دانشگاه‌های کشور با ارائه برنامه کاربردی رهیافت متناسب و اثربخش اقتصاد مقاومتی را به دولت ارائه کردند که متأسفانه با بی مهری مواجه شد.

نماینده بابل خاطر نشان کرد: دولت در زمینه اقتصادی باید از راهکارهای سیاسی پرهیز و به شیوه‌های منطقی و اصولی تمکین کند.

کریمی فیروزحایی لایحه بودجه سال آینده را غیر شفاف دانست وافزود: دولت برای سال پایانی کارش بودجه‌ای تورم زاو غیر قابل دفاع تنظیم و ارائه کرده است.

نماینده مردم بابل تصریح کرد: مجلس در تصویب بودجه سال آینده روندهای غیر متعارف وآسیب زا را اصلاح خواهد کرد.