دستگاه تست ورزش در بیمارستان امید ابهر راه اندازی شد
دستگاه تست ورزش در بیمارستان امید ابهر راه اندازی شد
سکان نیوز؛ رئیس بیمارستان امید ابهر از راه اندازی دستگاه تست ورزش در این بیمارستان خبر داد.

دکتر شعبان علوی با بیان اینکه وجود دستگاه تست ورزش قلب برای بیمه شدگان و مراجعین به این مرکز بیش از پیش احساس می شد، گفت: این دستگاه مجموعه ای متشکل از قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری است که به جهت تشخیص و اندازه گیری میزان تغییرات و آنالیز سیگنال قلب بیماران قلبی و عروقی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این سیستم عمدتاً برای تعیین علت درد قفسۀ سینه، ظرفیت و توانمندی قلب و تعیین اختلالات ریتم قلب به کار می رود و در این تست از دستگاه تردمیل برای انجام این کار استفاده می شود به طوری که فعالیت الکتریکی قلب از طریق نوار قلب ضبط می‌شود و فشارخون نیز در این سیستم اندازه‌گیری می‌شود.
دکتر علوی از مهمترین ویزگی های دستگاه تست ورزش، رویت و ثبت واکنش قلب نسبت به افزایش نیاز بدن به اکسیژن را عنوان و تصریح کرد: این اقدام تشخیصی تا زمانی‌ که ضربان قلب به تعداد مورد نظر افزایش یابد، ادامه پیدا می‌کند مگر اینکه عوارضی از قبیل درد قفسۀ سینه یا افزایش بسیار زیاد فشارخون رخ دهد که در این صورت تست به صورت خودکار متوقف می‌شود.
رئیس بیمارستان امید ابهر افزود: انجام تست ورزش قلب برای بیماران و مراجعین واجد شرایط زیر نظر متخصص قلب این مرکز در درمانگاه تخصصی بیمارستان امید قابل انجام است.
گفتنی است، برای خرید و راه اندازی این دستگاه بیش از 800 میلیون ریال هزینه شده است.