دستور دادستانی استان فارس برای لغو مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت
دستور دادستانی استان فارس برای لغو مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت
سکان نیوز؛ در حالی که طبق اطلاعیه قبلی قرار بود، امروز دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 مجمع شرکت سرمایه‌گذار استان فارس مربوط به سهام عدالت به صورت الکترونیکی برگزار شود، اما دستور دادستانی این استان از لغو این مجمع حکایت دارد.

مجامع 28 شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوط به سهام عدالت، طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از 11 اردیبهشت 1400 به مدت 10 روز در سراسر کشور و به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

در این زمینه اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با بیان اینکه ابهامات زیادی از جمله مغایرت با قانون تجارت و قانون سیاست‌های اصل 44 و فرمان رهبر معظم رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت وجود دارد،‌گفت:‌برگزاری این دوره از مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری برخلاف قانون بوده و در این زمینه حتی دادستان‌های استان کرمانشاه و همدان دستور لغو این مجامع را صادر کرده‌اند.

امروز هم خبر رسید سیدمصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان فارس در نامه‌ای حکم به لغو برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری استان فارس مرتبط با سهام عدالت داده است.

در نامه این دادستان خطاب به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس آمده است با عنایت انتشار آگهی مبنی بر برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به روش الکترونیک نوبت اول برای دوشنبه مورخ 1400.2.13 تعیین وقت شده است مقتضی است ضمن ارسال گزارشی از وضعیت تعداد دقیق و کامل اشخاص سهامدار عدالت در استان فارس به تفکیک شمار افرادی که روش مستقیم مدیریت سهام را برگزیده‌اند و شمار کسانی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده‌اند و نیز مبنای قانونی برگزاری مجمع، تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مجمع خودداری شود و نتیجه را به قید فوریت اعلام دارند.

این نامه خطاب به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس و با امضای سیدمصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان فارس در تاریخ 12 اردیبهشت 1400 صادر شده است.