همدلی ویژه برای کمک به یکدیگر ضروری است تا جهش تولید، محقق شود
همدلی ویژه برای کمک به یکدیگر ضروری است تا جهش تولید، محقق شود
سکان نیوزنایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حرکت پویش همدلی در ماه رمضان به سمت ایجاد اشتغال می تواند زمینه تحقق شعار جهش تولید را فراهم کند.

به گزارش سکان نیوز/سید ابوالفضل موسوی درباره تاثیر ماه رمضان بر ابعاد مختلف جامعه و لزوم کمک به اقشار آسیب پذیر، بیان کرد: ماه رمضان منتسب است به ماه خداوند و به نوعی ضیافت الهی محسوب می شود. در این مهمانی هر کس به یک نسبت سهمی دارد و این ضیافت دارای آداب خاصی است. همه افرادی که وارد مهمانی می شوند سعی می کنند تا آداب مهمانی را رعایت کرده و به خواسته میزبان توجه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از ساده ترین آدابی که در این ماه انجام می شود، روزه داری است. هر کسی که وارد ماه رمضان می شود در کنار روزه داری انگیزه ای برای انجام کار خیری در او ایجاد می شود. در شرایط عادی ساده ترین کار افطاری دادن است که به صورت تهیه غذا، مواد غذایی یا ضیافت افطاری در سال ها پیش انجام می شد.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: اما امسال شرایط کاملا متفاوت است و ما درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم که کل کشور و دنیا را فراگرفته است. باید دید که امروز وظیفه ما چیست. معیشت خیلی از خانواده ها و افراد روزمزد در چند ماه اخیر تحت تاثیر قرار گرفته است. در این شرایط و موقعیت خاص یک همبستگی و همدلی ویژه برای کمک به یکدیگر ضروری است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه در رسانه ملی، مساجد و حسینیه ها شاهد هستیم که مردم به صحنه آمده و کمک های مردمی جمع آوری می شود و در نهایت به صورت آبرومندانه به دست هموطنان می رسد. تاکید مقام معظم رهبری در نیمه شعبان نیز تاثیر ویژه ای داشت و برخی از ارگان ها مانند بسیج و کمیته امداد به صورت تشکیلاتی به میدان آمدند. اما مهم این است که حرکت این همدلی و همبستگی به سمت ایجاد اشتغال برود، این ظرفیت در کشور ما وجود دارد و باید این همدلی در ادامه به سمت ایجاد اشتغال برای اقشار آسیب دیده برود. اینگونه است که شعار سال یعنی جهش تولید، محقق خواهد شد.

موسوی در پایان تصریح کرد: تحقق شعار جهش تولید می تواند کشور را در برابر فشارهای اقتصادی بیمه کند. ماه رمضان و همدلی شکل گرفته فرصت خوبی برای تحقق شعار جهش تولید است.

  • نویسنده : نجفی